شناسهٔ خبر: 96457 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

گزارش کامل از نشست همگرایی اصولگرایان/ تاکید سه ضلع اصولگرا بر وحدت، شعار نمی دهیم عمل می کنیم

نشست همگرایی اولین نشست مشترک رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان امروز با حضور فعالان و چهره های شاخص اصولگرا برگزار شد.

به گزارش نماینده ، حجت الاسلام سید رضا تقوی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در اولین نشست مشترک رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان که صبح امروز (شنبه) در مجتمع فرهنگی آدینه برگزار شد با اشاره به ضرورت همگرایی در اصولگرایان، اظهار داشت: برای مجموعه نیروهای ارزشی و اصولگرایان همگرایی از ضروریات زندگی و فعالیت‌های سیاسی است.

وی افزود: در سایه همگرایی استعدادهای ما شکوفا می‌شود و خلاقیت‌ها جلوه می‌کند.

حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی اظهار داشت: وقتی به شرایط زمان و جامعه نگاه می‌کنیم، متوجه می‌شویم که همگرایی برای هر جامعه‌ای که هدفی دارد، ضروری است.

وی ادامه داد: برای مجموعه نیروهای ارزشی و اصولگرایان همگرایی از ضروریات زندگی و فعالیت‌های سیاسی است. یکی از عوامل موفقیت هر ملت و جمعی برای دستیابی به هدف، همگرایی، وحدت، همبستگی و وفاق است و در سایه همگرایی، استعدادها شکوفا و خلاقیت‌ها جلوه می‌کند.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان تاکید کرد: اگر می‌خواهیم شاهد شکوفایی استعدادها باشیم، باید در کنار هم باشیم چرا که در همگرایی، استعدادها و اندیشه‌ها به یکدیگر گره می‌خورد لذا اگر با کمک همدیگر کارها را دنبال کنیم، مطمئن‌تر و سریع‌تر به هدف می‌رسیم.

تقوی افزود: همگرایی قدرت‌ها و توانایی‌های فردی زمینه هم می‌شود و قدرت را افزایش می‌دهد و در آن صورت می‌توان از ارزش‌ها به خوبی دفاع کرد. همگرایی چراغ امید را در دل‌ها روشن کرده و یأس و ناامیدی را از میان می‌برد.

وی گفت: من به عینه شاهد هستم که امید ارزشمندی در میان نیروهای کل کشور به وجود آمده و خدا را شاهد می‌گیرم وقتی که ما در تهران این جلسات را برگزار می‌کنیم نیروهای استانی از ما تشکر کرده و علاقه‌مند هستند که همه را کنار هم ببینند. اجرای عدالت اجتماعی و از بین بردن فقر و فساد جز با همگرایی و وحدت امکان ندارد البته در مقابل تفرقه، مذموم است.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان خاطرنشان کرد: خیر و برکت در همگرایی و عذاب و نابودی در پراکنده بودن است و اگر کسی در جهت همگرایی بتواند گامی بردارد و برندارد، گناه بزرگی کرده است و اگر خسارت بزرگی حاصل شود، او گناه بزرگی انجام داده است.

تقوی تاکید کرد: هیچ ملتی در گذشته، حال و آینده از تفرقه، جدایی و پراکندگی به جایی نرسیده است.

وی با طرح این پرسش که چرا در این زمان به همگرایی نیاز داریم، خاطرنشان کرد: یکی از علل آن، این است که عقل مدافع سرسخت همگرایی است. ما بر همگرایی تاکید داریم چرا که می‌خواهیم بر قدرت‌مان بیفزاییم و نمی‌خواهیم جمعیت سرخورده و ناامیدی باشیم لذا تلاش می‌کنیم که بر قدرت نیروهای ارزشی و ولایی بیفزاییم.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان گفت: هرچه مومنان قدرتمندتر شوند، به خدا نزدیک‌تر هستند البته قدرت تیغ دولبه‌ای است که باید مراقب آن بود اما با قدرت می‌توان از ارزش‌ها، ولی فقیه و مکتب‌مان دفاع کنیم و اگر قدرت نباشد هیچ چیز نداریم.

تقوی اظهار داشت: ما نباید از بیان اینکه دنبال قدرت هستیم پرهیز داشته باشیم، به شرط آنکه این قدرت برای خدمت مخلصانه استفاده شود و جهت قدرت باید با خدمت همراه باشد؛ ما بر همگرایی تاکید داریم تا بر قدرت‌مان بیفزاییم  و می‌خواهیم تاثیرگذار باشیم.

وی با بیان اینکه ما می‌خواهیم در سرنوشت خود و کشورمان دخالت داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید رهنمودها و خیرخواهی‌های رهبرمان را دنبال کنیم و این موضوع با قدرت و همگرایی و وحدت محقق می‌شود.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان ادامه داد: قدرت با در کنار هم نشستن و در هم گره خوردن به وجود می‌آید.

تقوی با اشاره به نیازمندی‌ها برای تقویت توسعه همگرایی گفت: برای تقویت و توسعه همگرایی به ظرفیت‌سازی و ظرفیت‌شناسی نیازمند هستیم. ظرفیت اجتماعی باید از طریق مشارکت اجتماعی صورت گیرد، یعنی دیگران را در کارها سهیم کنیم، البته بهره‌وری از ظرفیت‌ها نیز دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: سازماندهی نیروهای مومن و ارزشی بر ظرفیت ما می‌افزاید؛ همچنین سازماندهی گرایش نخبگان نیز می‌تواند همگرایی را تقویت کند. تقویت نگرش سیستمی از دیگر مواردی است که می‌توان همگرایی را با آن تقویت کرد.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان گفت: لازم نیست که در این نگرش همه سلایق یکسان باشد بلکه وحدت در اصول کفایت می‌کند و باید سعه صدر داشته باشیم و تمام سلایق را تحمل کنیم و اگر این کار صورت گیرد تحول عظیمی در کشور ایجاد می‌شود.

تقوی با اشاره به نقش توجه به اولویت‌ها در ایجاد همگرایی یادآور شد: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اولویت کار ما است  و باید همه وقت‌مان  را برای این موضوع اختصاص داده و آن را به سامان برسانیم. همچنین ما باید فرصت‌ها را بشناسیم و از آن استفاده کنیم.

وی یادآور شد: رهبر فرزانه ما فرصت‌های زیادی ایجاد کردند ولی ما نتوانستیم استفاده کنیم و متاسفانه برخی از ما فرصت‌ساز که نیستیم بلکه فرصت‌سوز هستیم.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان با بیان اینکه آسیب‌شناسی در همگرایی مهم است، درباره آفت‌های همگرایی گفت: جهل به معنی عدم بصیرت، از آفت‌های همگرایی است. گاهی سکوت کمک و بهترین خدمت به وحدت و همگرایی است؛ لزومی ندارد که ما هرچه می‌دانیم بر زبان بیاوریم، این چماقی بر سر اصولگرایی شود.

وی ادامه داد: خودشیفتگی و نفسانیت از دیگر آفات آسیب‌های همگرایی محسوب می‌شود و در جاهایی که به وحدت نمی‌رسیم به دلیل منیت‌ است بنابراین طرح مسائل اختلاف‌انگیز، ستیزه‌جویی، دنیاگرایی و نفوذ فرصت‌طلبان از آفات همگرایی است.

تقوی با اشاره به جلسات شورای همگرایی اصولگرایان در ۲۸ استان خاطرنشان کرد: من تا به حال به ۲۸ استان سفر کرده‌ام و تاکنون احزاب مطرح اصولگرا و شخصیت‌های اصولگرا برای همگرایی دور هم جمع شده‌اند لذا از همگی آنها تشکر می‌کنم. احزاب اصولگرایی به جایی رسیدند که مطرح می‌کنند هر نیروی اصولگرایی که به آن هدف برسد، از ماست، چه جزو حزب ما باشد چه نباشد.

رئیس شورای همگرایی اصولگرایان در پایان خاطرنشان کرد: آیت‌الله موحدی کرمانی قرار بود در جلسه امروز شرکت کند که به دلیل تداخل این جلسه با جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام نتوانست شرکت کند و من سلام وی را به شما می‌رسانم.

** رابطه آرمانگرایی وواقعگرایی سیاسی

همچنین غلامعلی حدادعادل"رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در این مراسم، با اشاره به اینکه امام(ره) داشتن یک رهبری تمام عیار و طبق موازین اسلامی را برای ما مهیا ساخته اند، گفت: احساس می کنیم ولایت فقیهی که امام(ره) بر آن تاکید داشتند، در طول زمان کارایی خود را نشان داده است.

وی افزود: با تمام فشارها و مشکلاتی که طی این سال ها بر انقلاب اسلامی وارد شد، نظام با دوام ماند و اینکه یک نظام بتواند در برابر همه توطئه ها، جنگ تحمیلی و تحریم ها به کار خود ادامه دهد، پیام ارزشمندی دارد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه پیشرفت های علمی که امروز شاهد آن هستیم، سرمایه بزرگی است، تاکید کرد: ما احساس کردیم که در شرایط سخت می توانیم کشور را اداره کنیم و امنیت و ثباتی که هم اکنون در ایران حاکم است در هیچ یک از کشورهای منطقه وجود ندارد.

دشمن متوجه ناتوانی در سرنگونی انقلاب شده است

 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید ساز و کاری فراهم شود که امکان نقد قدرت وجود داشته باشد، اما باعث سستی پایه های نظام نشود. مشارکت مردم در انتخابات نشان دهنده مردم سالاری دینی و آزادی در جمهوری اسلامی ایران است و اینها از مزیت های نظام ما محسوب می شود.

حدادعادل با اشاره به اینکه دوام، ثبات و بقای انقلاب دشمن را بیش از پیش نگران کرده است، گفت: با گذشت ۳۷ سال از عمر انقلاب اسلامی دشمن متوجه شده است که نمی تواند بر اساس پیش بینی هایی که در ابتدای انقلاب می کرد، طی یک مدت دو ماهه یا سه ماهه و یا بیشتر انقلاب اسلامی را از میان بردارد و هم اکنون دشمن برای نابودی انقلاب دست به کارهای ریشه ای زده است.

انحراف بیداری اسلامی به سمت جریان های تکفیری

وی ادامه داد: دشمنان اسلام بیداری اسلامی را به سمت جریان تکفیری منحرف کردند و شکل خشن آن یعنی داعش با پشتوانه استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیست برای جلوگیری از بسط نفوذ انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی در منطقه است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه داعش در تاریخ اسلام سابقه ندارد، خاطرنشان کرد: داعش پدیده ای بسیار مهم است و مساله نخست جهان اسلام در حال حاضر محسوب می شود.

نماینده مردم تهران با بیان اینکه احساس می کنیم که آمریکایی ها برنامه دارند به بهانه مذاکرات راه مداخله در امور سیاسی، نظامی و داخلی ما را باز کنند، گفت: آنها می خواهند به بهانه راستی آزمایی و مسائل این چنینی امضای ما را پای چیزهایی بیاورند که دوباره پای آنها را در ایران باز کنند.

حدادعادل تصریح کرد: در کنار همه این برنامه ها دشمن برنامه ریزی گسترده ای در فضای جنگ نرم کرده و فضای امروز انقلاب با فضای ابتدای انقلاب به طور کلی متفاوت است.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه باید برای انتخابات امسال آماده باشیم، عنوان کرد: امسال یک انتخابات مهم در کشور داریم و بنده در چهار دوره گذشته شاهد وحدت اصولگرایان بوده ام.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز موانع وحدت اهمیت پیدا کرده و ما باید نگرانی هایمان را بررسی کنیم. مانع عمده ای که وجود دارد این است که عده ای از دوستان اصرار دارند که ما باشیم و دیگران نباشند.

 آرمان‌گرایی  در انتخابات باید با واقع گرایی همسان باشد

وی با اشاره به اینکه در گذشته قرار بود شورای متحد اصولگرایان با محوریت آیت الله مهدوی کنی تشکیل شود، گفت: بنا بر این بود که در این شورا ۱۵ نفر حضور داشته باشند اما عده ای می گفتند که تا زمانی که یک عده ای باشند ما در این شورا شرکت نخواهیم کرد، اما در آن دوره باز اصولگرایان توانستند اکثریت مجلس را به دست آورند.

حدادعادل خاطرنشان کرد: امروز مساله فرق کرده و انتخابات ۹۴ با انتخابات ۹۰ تفاوت می کند و ما باید در روش های خود تجدیدنظر کنیم و نباید نکته هایی را که مقام معظم رهبری فرموده اند، فراموش کنیم، ایشان چندین بار تاکید کرده اند که آرمان‌گرایی باید با واقع گرایی همسان باشد و ما نمی توانیم آرمان‌گرا باشیم و در صورت شکست بگوییم ایرادی ندارد و ما به تکلیف خود عمل کرده ایم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: اصولگرایان باید هم به تکلیف خود عمل کنند و هم صحنه مبارزه را در نظر بگیرند و برای اینکه همه چیز را از دست ندهیم، باید مقداری انعطاف به خرج دهیم.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه ما باید تکلیف خودمان را مشخص کنیم و ببینیم که می خواهیم گروه من باشد یا اینکه انقلاب باشد، گفت: یکی از مسائل مهم شیوه هماهنگی و ارتباط تشکل های سیاسی اصولگرا با جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است که باعث اختلافاتی می شود و ما به عنوان اصولگرا این انقلاب را از روحانیت جدا نمی دانیم و رهبری این انقلاب از درون حوزه و با مرجعیت بوجود آمده است و ما در حرکات سیاسی خود نباید از روحانیت جدا باشیم.

اهمیت توجه به دغدغه های قشر خاکستری جامعه

وی با بیان اینکه قشر خاکستری در انتخابات اهمیت بسیاری دارد، عنوان کرد: ۶۰ درصد از مردم جامعه ما به صورت فکری، وابستگی تعریف شده ای به اصلاح طلبان و اصولگرایان ندارند و در زمان انتخابات رأی آنها تاثیرگذار است، معمولا قشر خاکستری تحت تاثیر جریان و گفتمانی قرار می گیرند که در سه الی چهار ماه مانده به انتخابات برجسته می‌شوند. ما باید به این قشر توجه کرده و شعارهایی را انتخاب کنیم که دغدغه آنها است.

حدادعادل با اشاره به اینکه در شهرستان ها و استان ها شاهد وحدت خوب و بیش از اندازه ای میان اصولگرایان بوده ام، گفت: نگرانم که تفرقه ای که بین ما در مرکز وجود دارد، وحدت موجود در شهرستان ها و استان ها را تحت تاثیر قرار دهد. ما باید کاری کنیم که این وحدت حفظ شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس در پایان خاطر نشان کرد: حتی تمام کسانی که می خواهند خودشان در مجلس حضور داشته باشند، باید وحدت انجام دهند و نفع فردی خودمان هم امروز در وحدت است و ما نباید نفع آتی را به نفع آنی ترجیح دهیم.

** برنامه اصلاح طلبان برای ایجاد تفرقه در میان جریان اصولگرایی

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی نیز در نخستین نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان، اظهار داشت: همگرایی نیروهای انقلاب ضرورت دائمی است.

وی از برنامه اصلاح طلبان برای ایجاد تفرقه در میان جریان اصولگرایی خبر داد و گفت: در اردوگاه رقبای ما جلساتی تشکیل می‌شود و این موضوع را دنبال می‌کنند که چه کار کنیم که در بین اصولگرایان تفرقه ایجاد شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی افزود: با لطف الهی جرقه‌ای که در چندین ماه قبل برای ائتلاف اصولگرایان زده شده است، در حال تبدیل شدن به یک شعله مقدس است و تلاش می‌کنیم این شعله در انتخابات آینده تجلی پیدا کند.

حبیبی با بیان اینکه همگرایی نیروهای انقلابی ضرورت دائمی است، گفت: انتخابات نیز یکی از آن ضرورت‌هاست و اینکه به عنوان اصولگرایی پشت سر روحانی حرکت کنیم برای همه ابعاد انقلاب است نه فقط برای انتخابات.

وی گفت: تحلیل ما در نیمه دوم انتخابات ۹۲ این بود که با دو فرض بدبینانه یعنی تعدد نامزدهای اصولگرا و وحدت رقبا برای ارائه یک نامزد وارد عرصه انتخابات شویم. ما یک ماه قبل از انتخابات ۹۲ خدمت آیت الله مکارم شیرازی رسیدیم و با ارائه این مطلب و تحلیل‌مان، بنده به آیت الله مکارم گفتم که اگر ما چنین نکنیم احتمال شکست‌مان وجود دارد ولی آیت الله مکارم در پاسخ به ما گفت که چرا می‌گویید احتمال شکست، یقین بدانید که شکست می‌خوریدو پسپس گفتند که تفرق خلاف عقل و شرع است.

دبیرکل حزب موتلفه گفت: معتقدم که دوز خلاف عقل و شرع برای انتخابات ۹۴ بیش از سال ۹۲ است چرا که رقبای ما فعال شده‌اند و یکی از شخصیت‌های اصلاح طلب گفته که ما با ما اعتدالیون به دنبال ارائه لیست واحد هستیم؛ اینکه می‌گویم تحلیل نیست، خبر است.

حبیبی یادآور شد: اردوگاه رقبای ما جلسه تشکیل می‌دهند که چه‌کار کنند که در بین اصولگرایان تفرقه ایجاد شود. بنابراین شرایط ما در انتخابات ۹۴ به مراتب حساس‌تر از انتخابات ۹۲ است و با انتخابات مجلس نهم قابل مقایسه نیست.

وی تصریح کرد: یک راه بیشتر پیش پای اصولگرایان نیست و آن راه ائتلاف است و اگر غیر از این کار را انجام دهیم؛ قطعاً با اشتباه استراتژیک مواجه می‌شویم.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با مفید دانستن جلسات همگرایی حجت الاسلام تقوی در بین اصولگرایان یادآور شد: سفر حجت الاسلام تقوی به ۲۸ استان ثمرات مفیدی برای انقلاب دارد.

حبیبی تأکید کرد: من مجلسی که در ترکیب غلبه کامل با اصولگرایان باشد و از موتلفه یک نفر در آن نباشد را ترجیح می‌دهم به مجلسی که غلبه کامل آن با اصلاح‌طلبان باشد و موتلفه نیز در آن حضور داشته باشد؛ شخصیت‌های اصولگرا باید این موضوع را به فرهنگ تبدیل کنند.

وی با بیان اینکه در استان‌ها همگرایی اصولگرایان اگر از ما جلوتر نباشند، عقب‌تر نیستند، خاطرنشان کرد: برخی از استان‌ها کار خود را به گونه‌ای تنظیم کرده‌اند که با فرض اینکه مرکز به وحدت نرسد چه‌کار کنند که در استان‌ها به وحدت برسند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: برخی از ما برای نماینده شدن و گرفتن یک منصب آن چنان احساس تکلیف می‌کنیم که اگر پیامبر(ص) بیاید و بگوید من تکلیف را از دوش شما برداشتم می‌گوییم که شاید به شما گزارش نادرست داده‌اند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با لطف الهی جرقه‌ای که چندین ماه قبل برای ائتلاف اصولگرایان زده شده، در حال تبدیل شدن به یک شعله مقدس است و تلاش می‌کنیم این شعله هرچه بلندتر در انتخابات آینده تجلی کند.

** تلاش برخی برای عدم وحدت اصولگرایان به نتیجه نمی رسد

حسین فدایی"دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی" سخنران دیگر نشست رابطین جامعه روحانیت مبارز و شورای همگرایی اصولگرایان بود.

وی طی سخنانی با اشاره به اینکه یکی از موانع جدی وحدت، عدم درک مشترک از بیانات مقام معظم رهبری است، گفت: یعنی مومنان که حاضرند برای تحقق بیانات مقام معظم رهبری جان خود را بدهند، تاکنون نتوانسته اند یک درک مشترک نسبت به فرامین ایشان داشته باشند و این یک مانع جدی به حساب می آید.

وی افزود: مهمترین مسئله وحدت گفتمانی بوده و این بر ائتلاف سیاسی مقدم است و یکی از مفاهیم وحدت گفتمانی توجه به بیانات مقام معظم رهبری و مکتب امام (ره) است.

فدایی با بیان اینکه بیانات مقام معظم رهبری باید ملاک عمل قرار بگیرد، خاطرنشان کرد: این توافق بین دوستان بوده و راه انسجام و رسیدن به وحدت برداشت از دیدگاههای رهبری است.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در ۷ الی ۸ ماه گذشته ۳ تشکل اصولگرا دور هم جمع شده و روی مواردی برای وحدت اصولگرایان به توافق رسیده اند و نظرات خود را به فقها ارائه کرده و این نظرات مورد تایید فقها نیز قرار گرفته است و آنها تاکید کرده اند که این مسیر درست است و همین راه را پرقدرت ادامه دهید.

وی با بیان اینکه تجارب خوبی از گذشته وجود دارد که باید به آنها توجه شود، گفت: باید به این مسئله توجه کنیم که چرا و به چه دلیلی بین برخی از دوستان اختلافاتی ایجاد شده است.

فدایی تصریح کرد: گاها شاهد این مسئله بودیم که افرادی از اردوگاه اصولگرایان تلاش می کنند که وحدتی بین این اردوگاه صورت نگیرد که البته با بصیرت موجود این هدف تحقق پیدا نخواهد کرد.

دبیر کل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه اگر ما نتوانیم مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان خوبی داشته باشیم، صدمات زیادی به انقلاب وارد خواهد شد، خاطرنشان کرد: کسانی که وارد صحنه سیاسی- اجتماعی می شوند باید تهذیب نفس کنند و ما می خواهیم به قدرت برسیم و این قدرت جدای از تهذیب نفس خطرناک است. قدرت ما به معنای سربازی برای مقام معظم رهبری خواهد بود و اگر ملاک عمل ما این باشد، مشکلات حل خواهد شد.

وی افزود: بیش از ۴۰-۳۰ جلسه بین سه تشکل موتلفه، پایداری و ایثارگران داشته ایم که این جلسات گاها دوجانبه و یا سه جانبه بوده است و در این جلسات مسئولان اصلی این تشکل ها تاکید کرده اند که به دنبال سهم خواهی برای خود نیستیم.

** برنامه جدی اصلاح طلبان برای اختلاف و تفرقه‌افکنی در جریان اصولگرایی

سیدمحمدحسینی وزیر سابق ارشاد در نشست رابطین جامعه روحانیت که در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، با اشاره به نقش رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی، اظهار داشت: شبکه‌های مجازی و رسانه‌ها تأثیرات زیادی دارند. رقیب ما یعنی غیر اصولگرایان از سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اسلامی سرمایه‌گذاری‌های کلانی را روی رسانه‌ها کردند و اگر امروز صفحات روزنامه‌ها را مشاهده کنیم، تعداد محدودی در رسانه‌های اصولگرا صفحه می‌بینیم.

وی افزود: درحالی که اصلاح طلبان زمانی که جلسات خود را برگزار می‌کنند اگر بخواهند در رسانه‌هایشان آن را برجسته یا اگر بخواهند، آن جلسه را بایکوت می‌کنند؛ به طور مثال هفته گذشته بازداشتی را شاهد بودیم که تیتر اول رسانه‌های آنها بود، ولی امروز نیز بازداشتی انجام شد ولی این رسانه‌ها از کنار آن به راحتی گذشتند لذا می‌بینیم که آنها از شگردهای عملیات روانی در رسانه‌هایشان به خوبی استفاده می‌کنند.

وزیر سابق ارشاد با بیان اینکه شرایط ما با دوم خرداد متفاوت است، یادآور شد: از جهت کلی، وضعیت غلبه اصلاح طلبان است و رسانه‌های خارجی هم حمایت‌های لازم را از آنها دارند که در این زمینه مسئولیت آن با قوه قضایه است.

وی همچنین گفت: در دوم خرداد، رسانه‌ها فضایی را ایجاد کردند که مسئله اول جامعه بحث داغ سیاسی بود، آنها می‌خواستند با این شگردها جامعه را تحت تأثیر قرار دهند.

حسینی با اشاره به تشکیل کمیته رسانه شورای همگرایی اصولگرایان گفت: این کمیته در شورای همگرایی اصولگرایان تشکیل شده و جلسات متعدد و برخی اوقات جلسات هفتگی تشکیل می‌شود و ما سعی می‌کنیم که از ظرفیت رسانه‌ها در این امر استفاده کنیم. تأکید شورای همگرایی این است که در زمین دیگران بازی نکنیم واگر در انتخابات ۹۲ اختلافی وجود داشت به آن کاری نداشته و دامن نزنیم.

وی تصریح کرد: برنامه جدی اصلاح طلبان این است که اختلاف افکنی و تفرقه افکنی کرده و در بین اصولگرایان دوگانگی ایجاد کنند.

وزیر سابق ارشاد با بیان اینکه انسجام اصولگرایان یک ضرورت است و گزینه و انتخاب نیست، خاطرنشان کرد: یک شگرد اصلاح طلبان این است که به طرف مقابل یعنی اصولگرایان نسبت‌هایی را می‌دهند. به طور مثال در بحث هسته‌ای دوقطبی و دوگانگی ایجاد می‌کنند و می‌گویند که عده‌ای کلاً با مذاکرات مخالفند و بحث عدم توافق و توافق و برداشت تحریم و باقی ماندن تحریم و امام و ضدامام را مطرح می‌کنند که رسانه‌ها باید این موضوعات را تبیین کنند.

وی عنوان کرد: آنها می‌گویند که اصولگرایان به جمهوریت اعتقادی ندارند در حالی که دیدیم در سال ۸۸ آنها در مقابل رأی مردم و جمهوریت ایستادند؛ رسانه‌ها می‌توانند وعده‌های کوتاه مدت و دراز مدت آنها را مطرح کنند و در این زمینه باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده شود.

حسینی افزود: هم اکنون که رهبری سینه سپر می‌کنند و مطالب را مطرح می‌کنند وظیفه رسانه‌هاست که این کار را ادامه دهند و باید سیاست‌مداران ما جدی‌تر باشند.

وی با اشاره به اظهارات وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه ما نمی‌خواهیم تقصیر مذاکرات را به گردن فلان خبرگزاری بیندازیم، تصریح کرد: ما می‌توانیم برنامه‌هایی برای انسجام بخشی میان رسانه‌های اصولگرا داشته باشیم البته علاوه بر روزنامه‌ها، سایت‌ها و خبرگزاری‌ها باید رسانه‌های منحصر به فرد یعنی منبر و هیئت‌ها را نیز دریابیم.

** باید برای عمل به تکلیف "اصولگرایان" را به هم نزدیک کنیم

صادق محصولی وزیر اسبق کشور در نشست رابطین جامعه روحانیت که در مجتمع آدینه تهران برگزار شد، اظهار داشت: ما باید برای عمل به تکلیف هرچه بیشتر نیروهای اصولگرا را در جهت حاکمیت ارزش‌ها و اصول به هم نزدیک کنیم.

وی با بیان اینکه اصولگرایان وحدت را برای حاکمیت ارزش‌ها و اصول می‌خواهند، افزود: ما از وحدت اصولگرایان و فعالیت حجت الاسلام تقوی حمایت و تقدیر می‌کنیم و امیدواریم در سایه ولایت حضرت آقا بتوانیم کارنامه خوبی را در انتخابات مجلس با وحدت و عمل به تکلیف در جهت حاکمیت اصول و ارزش‌ها داشته باشیم.

منبع: مهر و تسنیم

نظر شما