شناسهٔ خبر: 96403 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

ابوترابی:

رسیدگی به پرونده دانه‌درشت‌ها گام بسیار مثبتی است/ این رویکرد تداوم یابد

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون قضائی مجلس با بیان اینکه رسیدگی به پرونده دانه‌درشت‌ها گام بسیار مثبتی است، خواستار تداوم این روند شد.

به گزارش نماینده ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون قضائی مجلس در رباطه با رسیدگی به اتهامات بقائی و صدور حکم برای مهدی هاشمی در قوه‌قضائیه گفت: اقدام قوه قضائیه این راستا گامی مثبت از سوی دستگاه قضا و قابل تقدیر است.

وی ضمن حمایت عملکرد قوه قضائیه بر استمرار این رویه در مورد پرونده‌‌های موجود در دستگاه قضا تأکید کرد.

به گزارش فارس، پیش‌تر معاون اول قوه قضاییه محسنی‎اژه‎ای در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس کل دادگستری استان گلستان گفته بود «در مورد اختلاس، طبق قانون اگر چنانچه توأم با جعل باشد مجازات بین هفت تا ۱۰ سال است اگر بدون جعل باشد بین پنج تا ۱۰ سال خواهد بود طبق ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی حاکم موظف است که ۱۰ سال را بدهد.»

وی اضافه کرده بود «در مورد رشوه نیز طبق قانون اگر کسی از مبلغی بالاتر رشوه گرفته باشد از پنج تا ۱۰ سال مجازات می‎شود که بر اساس ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۱۰ سال در نظر گرفته می‎شود، مسائل امنیتی نیز بین دو سال تا پنج سال است که طبق این ماده قانونی باید اکثریت مجازات درنظر گرفته شود. حکم مهدی هاشمی در مقام اجرا یکی از اینها که بالاتر است اجرا می‎شود یعنی عملا ۱۰ سال اجرا خواهد شد.»

منبع: فارس

نظر شما