شناسهٔ خبر: 96374 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

رای کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌ها خدشه‌دار است/ بررسی وضعیت کمیته در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی

محمدمهدی زاهدی/2 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌ها به جای 5 نفر با 4 نفر تشکیل شده است، گفت: آرای اعلام شده از سوی این کمیته خدشه‌دار است.

به گزارش نماینده محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در رابطه با آرای اعلام شده از سوی کمیته انتخاب روسای دانشگاه‌ها گفت: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصمیم‌گیری شد که کمیته 5 نفره‌ای برای تعیین روسای دانشگاه‌ها تشکیل شود تا بررسی پرونده سرپرست‌های دانشگاه در این کمیته و براساس اجماع رای هر 5 عضو کمیته صورت گیرد ولی براساس شنیده‌ها جلسه نخست این کمیته با 4 نفر تشکیل شده است که در این صورت آرای اعلام شده خدشه‌دار است.

وی افزود: وزیر علوم، وزیر بهداشت، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و مسئول هیات ارزیابی و نظارت شورای عالی انقلاب فرهنگی اعضای این کمیته بودند ولی به دلیل اینکه مدت حکم غفوری‌فرد مسئول هیات ارزیابی و نظارت به اتمام رسیده بود جلسه را با 4 نفر تشکیل دادند در حالی که می‌توانستند جلسه را به تعویق بیندازند تا حکم جدید صادر شود.

زاهدی اظهار داشت: در جلسه آینده شورای عالی انقلاب فرهنگی این مسئله را پیش از دستور جلسه مطرح می‌کنیم تا خدشه‌های وارد شده به رای این کمیته بررسی شود.

منبع: فارس

نظر شما