شناسهٔ خبر: 96286 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

افتخاری:

خطوط قرمز هسته‌ای در گزاره‌برگ وزارت خارجه به صراحت قید شود

لاله افتخاری431 نماینده مردم تهران در مجلس گفت: شروط و خطوط قرمز در مذاکرات هسته‌ای حتماً باید در گزاره‌برگی که از سوی وزارت خارجه منتشر می‌شود به صراحت قید شود.

به گزارش نماینده لاله افتخاری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه طرف مذاکره ما بیش از سه دهه علیه ما مدعی بود و هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کرد، گفت: با این حال ما برای اثبات حسن نیت خود و نیز به این دلیل که به خود اعتماد داشتیم به پای میز مذاکره آمدیم.

وی با تأکید بر اینکه اکنون نوبت طرف غربی است تا صداقت خود را نشان دهد، خاطرنشان کرد: شروط ما برای مذاکره همان شروطی است که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کرده‌اند که از جمله آنها برداشته شدن تمام تحریم‌ها به صورت یکجاست.

افتخاری در توضیح گفت: این به آن معناست که نباید لغو تحریم‌ها به مذاکرات دیگری موکول شود، چرا که در این صورت تداوم وضعیت فعلی را خواهیم داشت و بلکه چند قدم به عقب بازخواهیم گشت و در نتیجه در برابر همه امتیازهایی که داده‌ایم هیچ چیز به دست نیاورده‌ایم.

وی از لزوم تلاش برای لغو تحریم‌های غیرهسته‌ای همراه با برداشتن تحریم‌های هسته‌ای سخن گفت و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که صادق بوده و به مقررات آژانس پایبند است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله دیگر شروط ما در مذاکرات خارج بودن مسائل نظامی از دایره مذاکرات است و ما قطعاً نمی‌پذیریم که هیچگونه بازدیدی از مراکز نظامی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر خوشبین نبودن به مذاکرات با 1+5 به ویژه آمریکا تصریح کرد: شروط و خطوط قرمز ما در مذاکرات هسته‌ای حتماً باید در گزاره‌برگی که از سوی وزارت خارجه منتشر می‌شود به صراحت قید شود.

منبع: فارس

نظر شما