شناسهٔ خبر: 96283 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

ذوالانوار:

عدم پایبندی به اصول دلیل اختلاف میان نمایندگان شیراز است

ذوالانوار نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم پایبندی به اصول دلیل اصلی اختلاف میان نمایندگان شیراز است.

به گزارش نماینده به نقل از دفتر نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی، حسین ذوالانوار اظهار داشت: طی چند وقت گذشته ناراحتی و نگرانی‌هایی از جانب دلسوزان در مورد چرایی وجود اختلاف میان نمایندگان شیراز به ما منتقل‌ شده است که امروز لازم می‌دانیم دراین ‌باره با مردم شریف شیراز و رسانه‌ها سخن بگوییم.

وی افزود: نخستین نکته ‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که اختلاف میان نمایندگان امر مذمومی بوده و ما نیز امیدواریم این اختلافات هرچه سریع‌تر برطرف شود اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که برخی اختلافات اصولی است و انسان‌ها باید تلاش کنند بر اصول ثابت ‌قدم بمانند.

ذوالانوار در ادامه تصریح کرد: اگر همدلی و وحدت بیشتری بین نمایندگان باشد استان فارس و شهر شیراز نیز از منافع آن بهره‌ مند می‌شود اما اختلاف ازآنجایی آغاز می‌شود که برخی دوستان نماینده، رعایت اصول و یا تشخیص شان در اینکه چه چیزی اصول است و باید بر آن پافشاری کرد با دیگران متفاوت است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: برخی در ابتدای امر با تابلو و نشان اصولگرایی پا به عرصه گذاشتند اما به ‌تدریج شاهد آن بوده‌ایم که برخلاف مشی اصولگرایی و تعهدی که برای ثابت ‌قدم بودن در راه آرمان‌ها داده بودند، با تغییر موضعی آشکار با برخی کسانی که در جبهه مقابل جریان اصولگرایی قرار داشتند و برخی منصوبان جریان اصلاحات رفت ‌وآمدها و گاهی منافع مشترکی پیدا کردند.

ذوالانوار اضافه کرد: ذکر این نکته ضروری است که هر رابطه‌ای با افراد و جریان‌های مختلف بد نیست، بلکه حتی برخی از این روابط می‌تواند منجر به بهبود وضعیت استان و شهر شیراز نیز بشود اما مشاهده می‌کنیم این روابط منجر به خروجی مثبت و بروز اتفاقات خوشایند برای این استان نشده است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در برخی موارد شاهد هستیم نمایندگانی از شیراز که در ابتدا خاستگاه اصولگرایی داشته، امروز با ارتباط‌ گیری و نزدیکی به ارکان قدرت در دولتی که نسبتی با اصولگرایی و اصولگرایان ندارد، تلاش بسیاری می‌کند تا مدیران اجرایی و چهره‌های شاخص جریان ارزشی که از دولت گذشته بر سرکار مانده‌اند حذف و برکنار شوند که این اتفاق از جانب نمایندگان حامی دولت یک امر طبیعی بوده اما سؤال این است که چه شده نمایندگانی به‌ ظاهر اصولگرا، در عمل چنین رویه‌ای در پیش‌ گرفته‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: در تلاش‌های انجام شده برای حذف مدیران ارزشی، می‌توان به مواردی مانند برکناری مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای فارس اشاره کرد که خدمات ممتاز و قابل ‌توجهی در صنعت برق این استان داشته و وزارت نیرو نیز از عملکرد وی رضایت داشت و از سویی، دارای سوابق درخشان انقلابی در طول چند دهه فعالیت در استان فارس بوده که حال ابهام این است چرا نمایندگان اصولگرا باید با اصلاح ‌طلبان برای برکناری این مدیر ارزشی آن‌هم به دلایل سیاسی هم ‌صدا شوند و تلاش مضاعفی از خود بروز دهند.

ذوالانوار در ادامه با اشاره به اینکه ریشه اختلافات نمایندگان استان فارس در این موارد است افزود: چگونه می‌توان با کسانی که چنین رویه‌ای در پیش‌ گرفته‌اند اختلاف نداشت.

وی همچنین افزود: بازهم تأکید می‌شود این اتفاقات اگر از سوی نمایندگان مستقل اتفاق بیفتد جای هیچ‌ گونه گله ‌گذاری و یا بروز اختلاف نیست اما سؤال این است چرا کسانی که با استفاده از ظرفیت اصولگرایی  به مجلس راه ‌یافته ‌اند هم‌اینک به این جریان پشت کرده و در حال ضربه زدن هستند.

ذوالانوار بیان کرد: این انتظار وجود داشت که این وقت و تلاش را برای ایجاد اشتغال و طرح‌های مفید برای فارس و احترام به رأی مردم مصروف بدارند و نه به دنبال غرض‌ ورزی باشند اما این اتفاق نیفتاده است.

منبع: مهر

نظر شما