شناسهٔ خبر: 96256 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

شرایط کار سینماها در رمضان/ تا سحر فیلم نشان دهید

سینما43 رییس انجمن سینماداران شرایط اکران فیلم در ماه رمضان را اعلام کرد.

به گزارش نماینده، محمد قاصد اشرفی رییس انجمن سینماداران در گفتگو با مهر با اشاره به اینکه سینماها در طول ماه مبارک رمضان به سانس های نمایش فیلم در سینمای خود اضافه می کنند، گفت: سینماها می توانند براساس موقعیتی که دارند سانس های اکران فیلم را بعد از ساعت افطار تعیین کنند، البته سینماها می توانند با توجه به تعداد مخاطبانی که دارند سانس های نمایش فیلم را در سالن ها افزایش دهند.

وی تاکید کرد: برخی از سالن ها به دلیل موقعیت های متفاوتی که دارند، چندان مخاطب ندارند و ممکن است نیازی به سانس اضافه برای نمایش فیلم نداشته باشند اما برخی از سالن های سینمایی به خصوص پردیس ها، معمولا با استقبال مخاطبان در ساعت های بعد از افطار مواجه می شوند.

رییس انجمن سینماداران ادامه داد: خوشبختانه با همکاری نیروی انتظامی، محدودیت زمانی برای اکران فیلم ها در ماه مبارک رمضان وجود ندارد و سینماها می توانند تا سحر فیلم نمایش دهند. البته معمولا سینماداران، دو ساعت مانده به اذان صبح سینما را تعطیل می کنند.

وی در پاسخ به اینکه سینماداران می توانند مانند سال گذشته تعدادی از فیلم ها را به انتخاب خود در سینما اکران کنند، توضیح داد: سال گذشته تعداد کمی از صاحبان فیلم تمایل داشتند تا فیلم هایشان در ماه مبارک رمضان اکران شود، به همین دلیل سینماداران برای فروش بیشتر در این ماه، دست به اکران فیلم هایی که در گذشته از فروش خوبی برخوردار بود زدند، اما امسال با توجه به اینکه فیلم های قابل قبولی برای اکران عید فطر درخواست داده اند، فکر می کنم دیگر نیازی به اکران فیلم های قدیمی نباشد.

قاصد اشرفی در پایان گفت: خوشبختانه نیروی انتظامی در اجرای این طرح ما را همراهی کرد که باید از این نهاد به خاطر حمایت از سینما تشکر کنم، اما امیدوارم صدا و سیما نیز در این طرح ما را همراهی و شرایط برای تبلیغ فیلم ها در رسانه ملی را فراهم کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظر شما