شناسهٔ خبر: 96218 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

آیت الله جوادی آملی مصداق بارز حکیم در فرهنگ اسلامی است/ خاطره حدادعادل از مرحوم خوانساری

تجلیل از جوادی آملی مشاور عالی مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگی های آیت الله جوادی آملی، گفت:ایشان، مصداق بارز حکیم در فرهنگ اسلامی است.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، غلامعلی حدادعادل روز چهارشنبه در همایش طبیب روحانی، نکوداشت آیت الله جوادی آملی افزود: از خصوصیات بارز ایشان برقراری توازن میان عقل و نقل است و این موضوعات به خوبی در متاب مفاتیح الحیات وی آمده است.

وی به بیان خاطره ای ازمرحوم محمد خوانساری یکی از اساتید دانشکده ادبیات پرداخت و گفت: من در آن زمان دانشجوی رشته فلسفه و دانشجوی ایشان بودم و دکتر خوانساری استاد منطق ما بود و سالها در دانشگاه منطق تدریس می کردند و خدمت آیت الله جوادی آملی رفته بود و اگرچه دکتر خوانساری مرد اروپا دیده دانشگاهی بود اما آنچنان شیفته آیت الله جوادی آملی شده بود که می گفت من گوش دادن به برنامه های صبحگاهی آیت الله جوادی آملی را از رادیو پخش می شود خیلی دوست دارم.

حداد عادل افزود: این نشان دهنده این است معارفی که از زبان یک حکیم بیان می شود به وحدت حقیقی و عملی حوزه و دانشگاه کمک می کند.

مراسم تجلیل از جوادی آملی

این نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این روحیه خاص وی که در انقلاب اسلامی امام را تنها نگذاشتند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز احساس کردند که باید در بسیاری مسائل وارد میدان مسوولیت شوند و شدند، ستودنی است.

وی همراهی آیت الله جوادی آملی با رهبر معظم انقلاب اسلامی را یکی دیگر از خصوصیات بارز وی عنوان کرد و گفت: من این را در جریان سفری که در نیویورک داشتم در ایشان دیدم و این روحیه انقلابی و مسوولیت شناسی زینتی است که فوق معارفی است که ایشان دارند.

حداد عادل گفت: امیدواریم جامعه دانشگاهیان و حوزه های علمیه سالیان سال از وجود ایشان بهره مند باشند.

نظر شما