شناسهٔ خبر: 96119 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

طرح سوال از وزیر اطلاعات در کمیسیون امنیت ملی

علوی وزیر اطلاعات نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از حضور وزیر اطلاعات و معاونین وی در جلسه دیروز این کمیسیون برای پاسخگویی به سوالات جمعی از نمایندگان خبر داد.

به گزارش نماینده حجت الاسلام و المسلمین حسین سبحانی نیا اظهار کرد: در جلسه دیروز این کمیسیون سوالات نمایندگان از آقای علوی مطرح شد و ایشان توضیحاتی درباره سوالات به نمایندگان ارائه کردند که در برخی موارد نمایندگان از پاسخ های وزیر قانع شدند و در برخی دیگر نیز توضیحات را قانع کننده ندانستند.

وی افزود: در این جلسه سوال ابوالفضل ابوترابی نماینده نجف آباد درباره ازدواج اتباع خارجی با زنان و دختران ایرانی مطرح شد و وزیر هم توضیحات لازم را ارائه کرد و آقای ابوترابی از پاسخ های وزیر قانع شد. همچنین سوال قاسم جعفری نماینده بجنورد از آقای علوی درباره علت بازپس گیری شکایت وزارت اطلاعات در پرونده مهدی هاشمی مطرح شد که آقای جعفری توضیحات وزیر را در این زمینه قانع کننده ندانست.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: سوال محسن صرامی و سکینه عمرانی در خصوص علت دخالت مستقیم حراست ها در عزل و نصب ها نیز مطرح شد که آقای علوی توضیحاتی ارائه کرد اما خانم عمرانی از پاسخ ها قانع نشد.

ثروتی نماینده بجنورد نیز سوالی را در رابطه با علت عدم توجه به مشکلات شرکت های میزان و پدیده شاندیز و تبعاتی که برای سهام داران داشته مطرح کرد که وزیر در این باره توضیحاتی داد اما نماینده بجنورد آن را قانع کننده ندانست.

سبحانی نیا یاد آور شد:‌ ثروتی نماینده بجنوردسوال دیگری در خصوص شرکت سانای چین وشرکت عمران آستان قدس و پرداخت حقوق و معوقات و مالکیت این شرکت ها را نیز مطرح کرد که علیرغم توضیحات وزیر نماینده سوال کننده قانع نشد.

وی با اشاره به طرح سوال فتح الله حسینی در مورد تامین امنیت سرمایه گذاری بخش خصوصی و سکوت وزارت اطلاعات درباره تیم های اقتصادی نیز گفت که این نماینده هم از توضیحات وزیر قانع نشده است.

نماینده مردم نیشابور در مجلس اضافه کرد: نادر قاضی پور نماینده ارومیه نیز درباره علت عدم برخورد قاطع با مسببین شهادت چندین معلم و کارمند بهداشت و درمان و بسیج در شهرستان های مرزی سیستان و بلوچستان از وزیر اطلاعات سوال کرد که آقای

علوی توضیحاتی در این باره ارائه کرد و نماینده ارومیه نیز از توضیحات وزیر قانع شد.

سبحانی نیا همچنین گفت:‌ افضلی فرد نماینده اردبیل نیز سوالی درباره تائید صلاحیت مدیر کل سیاسی استانداری اردبیل را مطرح کرد اما از پاسخ های وزیر در این رابطه قانع نشد. همچنین قاسم جعفری نماینده بجنورد دلایل پیشروی داعش و پیش بینی های وزارت در این رابطه با در سوال خود مطرح کرد که بعد از توضیحات وزیر، آن را قانع کننده دانست.

منبع: ایسنا

 

نظر شما