شناسهٔ خبر: 96065 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

علی ایران پور در گفتگو با «نماینده»:

استیضاح آقای فانی ناشی از ناکارآمدی او است/ حتی بدنه وزارتخانه هم از تغییر وزیر آموزش و پرورش حمایت می کنند

علی ایران پور// نماینده مردم مبارکه محورهای مختلف طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را ناشی از ناکارآمدی فانی می‌داند که پس از ماه‌ها فرصت نتوانسته نمایندگان مجلس را قانع کند.

علی ایران‌پور در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش که روز سه‌شنبه در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد به خبرنگار «نماینده» گفت: این استیضاح محورهای مختلف داشت که عمدتاً ناشی از ناکارآمدی آقای فانی است.

نماینده مردم مبارکه گفت: پس از ماه‌ها فرصت که هیئت‌رئیسه به وزیر داده بودند و بعد از عدم اقناع نمایندگان و پیگیری‌های آنان این استیضاح اعلام وصول شد.

وی تأکید کرد: جالب است که الان همه اقشار فرهنگیان کشور موافق این استیضاح هستند و این نکته بسیار بد در کارنامه یک وزیر می‌تواند باشد.

نماینده مبارکه بعنوان یکی از امضاکنندگان این استیضاح گفت: معمولاً در جریان استیضاح‌ها بدنه وزارتخانه و ادارات کل همراه و همسو با وزیر هستند، امّا در مورد آقای فانی ما به عینه می‌بینیم تماس‌هایی که با نمایندگان گرفته می‌شود همه دنبال این هستند که یک وزیر با انگیزه خدمت، چابک، پرتلاش، توانمند و جوان بیاید که توان اداره یک وزارتخانه به این عریض و طویلی ـ که یکی از مهمترین وزارتخانه‌ها است ـ را داشته باشد.

عضو کمیسیون کشاورزی ادامه داد: البته نمایندگان مجلس با توجه به وجود مردم‌سالاری دینی در کشور دیدگاه‌های مختلفی دارند و بر این اساس همین الان بعضی همکاران دیگر نسبت به وزیر کار و همچنین وزیر راه چنین دیدگاهی دارند و در چند حوزه طرح‌هایی در رابطه با استیضاح سایر وزرا نیز مطرح است.

نظرات مخاطبان 0 2

  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۱۶:۰۲کارمنداداره 0 6

    دیکتاتوری حاکم بروزارتخانه درحال حاضردرهیچ دوره ای مثل امروزنبوده.تمام تصمیمات ازوزارتخانه به استانهاومناطق دیکته می شود.به مناطق اعلام می شودکه درکمیته های شهرستانی فلان تصمیمات رابگیریدتامسئولیتش به عهده وزارتخانه نیفتداین تزویرکاری درهیچ دوره ای اتفاق نیفتاده.کارشناسان اداری بهترمی دانندکه منظورم چیست؟
    نمایندگان شجاع لطفاعزل کنیداین خسته را
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۱ ۲۱:۳۳یک معلم 0 0

    حداقل یکی بیاد بگه اقای فانی وزیر خوبیه _ هیچ کس نمیگه اقای فانی خودت استعفا بده بنده خدا
                                

نظر شما