شناسهٔ خبر: 95935 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

جلیلی:

تصویب کلیات طرح عملیات بانکی بدون ربا در کمیسیون حمایت از تولید ملی

اسماعیل جلیلی43 سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی از تصویب کلیات طرح عملیات بانکی بدون ربا در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش نماینده اسماعیل جلیلی سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر نحوه اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به جلسه صبح امروز این کمیسیون اظهار داشت: جلسه امروز با حضور نمایندگان بانک‌ مرکزی، سازمان خصوصی سازی، مرکز پژوهش‌ها، صندوق بیمه کشاورزی و وزارت اقتصاد و دارایی و اعضای کمیسیون تشکیل شد.

وی ادامه داد: در این جلسه گزارش رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی ارائه شد که در آن بر مشکلات نقدینگی صندوق برای پرداخت خسارت‌های کشاورزان و نیاز جدی به حمایت بانک مرکزی و بانک کشاورزی برای تامین منابع جبران خسارت‌های وارده به کشاورزان و اظهار نگرانی از عدم اجرای ماده 49 قانون رفع موانع تولید تاکید شده بود.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس همچنین گفت: کلیات طرح عملیات بانکی بدون ربا در این جلسه به بحث و بررسی گذاشته شد و در نهایت با اکثریت آراء به تصویب رسید و مقرر شد کارگروهی با عضویت طراحان طرح، وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و مرکز پژوهش‌ها مفاد طرح را بررسی و گزارش نهایی خود را به کمیسیون ارائه دهند.

جلیلی در پایان خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه امروز گزارش وزارت اقتصاد، مرکز پژوهش‌ها و اتاق بازرگانی از راهکارهای بهبود رتبه ایران در گزارش انجام کسب و کار بانک جهانی مطرح شد.

نظر شما