شناسهٔ خبر: 95755 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

«نماینده» بررسی می کند؛

در جریان اصلاحات چه می گذرد؟/ «نهاد عالی اصلاح طلبان» صدای همه را درآورد!

اصلاح طلبان "این روزها در اردوگاه اصلاح طلبان چه می گذرد؟، آنچه مسلم است دود سفیدی بلند نمی شود".

گروه سیاسی نماینده - اولین جلسه «نهاد عالی اصلاح طلبان» برگزار شد. نهاد عالی اصلاح طلبان، مجلس مشورتی است که در آن سران جریان اصلاحات و نمایندگان احزاب موثر حضور دارند.

این خبر در هفته نامه صدا "ارگان رسانه ای حزب کارگزاران سازندگی" و به قلم اکبر منتجبی منتشر شد اما دیری نپایید که حسین مرعشی عضو ارشد حزب کارگزاران نسبت به انتشار این خبر واکنش نشان داد و گفت: اطلاعی از نهاد عالی اصلاح‌طلبان ندارم و نمی‌دانم دقیقاً چیست.

علاوه بر مرعشی، حسین کمالی و آذر منصوری "دو عضو شورای راهبردی اصلاح‌طلبان" نیز فلسفه برگزاری نهاد عالی اصلاح طلبان را رد و از تشکیل چنین مجموعه ای اظهار بی اطلاعی کردند.

مواضع اصلاح طلبان پیرامون خبر جدید، حاشیه هایی را در پی داشت، مهمترین حاشیه آن، بلبشو و تکذیب خبر توسط دوم خردادی ها بود. اما این حاشیه ها با اعتراض رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی روبه رو شد از این رو شخصا وارد بازی شد و از وحدت و همگرایی همفکرانش سخن گفت.

رسول منتجب نیا که چندی قبل از ساختار شورای مشورتی انتقاد شدید کرده بود این بار از نقد گذشته خود عبور و اصولگرایان را به ایجاد اختلاف و انشعاب متهم کرد.

وی در گفتگویی با سایت ندای ایرانیان می گوید: تشکیلات منسجم اصلاح طلبان نشان می‌دهد که اتحاد و گفت‌و‌گو میان احزاب و گروه های اصلاح طلب بیشتر شده و چه شخصیت‌های محوری و چه بدنه اصلاحات، همه ندای واحدی دارند.

سخنان این فعال سیاسی اصلاح طلب درقبال جریان متبوعش و متهم کردن اصولگرایان به ایجاد اختلاف و انشعاب درحالی بیان شد که مواضع فعالان اصلاح طلب برخلاف اظهارات انتخاباتی منتجب نیا است.

قبل از انتشار خبر، هفته نامه صدا، حسین مرعشی محکوم فتنه ۸۸ و عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در گفتگو با روزنامه «اعتماد» ایجاد چالش در جریان اطلاحات را تائید کرد و گفته بود: چالش ها کاملا واقعی است. تمام سعی شورای هماهنگی، شورای راهبردی و شورای مشورتی و شخصیت های اصلاح طلب این است که چالش های درون جبهه ای را مدیریت کنند.

از سوی دیگر، شخص رسول منتجب نیا در مقام، قائم مقام حزب اعتماد ملی خبرنگاران همسو را به حضور پذیرفت و به انتقاد شدید از شورای مشورتی پرداخت و براین نکته تاکید کرد که: شورای راهبردی اصلاح‌طلبان را مسیر انحرافی می‌دانم اما پس از اینکه حاشیه های اصلاح طلبان به متن ورود پیدا کرد از انتقادات گذشته صرف نظر کرد.

همین مواضع قائم مقام حزب اعتماد ملی منجر به اختلاف در اردوگاه اصلاح طلبان شد و عبدالله ناصری عضو شورای راهبردی اصلاح طلبان نسبت به مواضع او پاسخ داد و گفت: بنده به هیچ وجه انتقادها را قبول ندارم چرا که در شورای مشورتی دو تن از اعضای شورای مرکزی حزب اعتماد ملی حضور دارند و در تمام جلسات شورا از همان ابتدا شرکت داشته اند.

اختلاف اصلاح طلبان در این مرحله ختم نشد چراکه جبهه اصلاح طلبان نیز در دایره منتقدان جریان متبوعش اضافه شد و از رویکرد شورای راهبردی انتقاد کرد.

احمد شریف که به تازگی سخنگوی جبهه اصلاح طلبان شده است در گفتگویی به صراحت اعلام کرد: جبهه اصلاح‌طلبان تحت مدیریت محتشمی، منتقد شورای راهبردی موسوی‌لاری است.

حق شناس و کواکبیان هم همچون احمد شریف در جایگاه منتقدین قرار گرفتند و ضمن عبور از شورای مشورتی بر نقش و جایگاه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات تاکید کردند.

مواضع "مرعشی، کواکبیان و جبهه اصلاح طلبان" درحالی بیان شد که منتجب نیا امروز مدعی شده «اتحاد و گفت‌و‌گو میان احزاب و گروه های اصلاح طلب بیشتر شده است و کسانی که می گویند اصلاحات دچار اختلاف و انشقاق شده است به شدت در اشتباه هستند».

آیا اگر مواضع اصلاح طلبان که در این گزاش به آن اشاره شده در جریان متبوعشان گذاشته شود می توان پازل وحدت آنها را تکمیل کرد؟

آیا خبر تشکیل نهاد عالی اصلاح طلبان در رسانه های رقیب اصلاح طلبان منتشر شد که آنها(چهره های اصلاح طلب) فلسفه این نهاد را تکذیب کردند؟

آنچه مسلم است این روزها دود سفیدی از جریان اصلاحات بلند نمی شود.

نظرات مخاطبان 0 4

  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۷:۰۱محمد مهدی 1 0

    اصلاح طلبان خدایی چه اعتماد به نفسی دارند، خیلی به وحدت و پیروزی امیدوارند.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۷:۰۲پور محمدی 0 1

    تجریه انتخابات ریاست جمهوری نشان داد، اصلاح طلبان می توانند به وحدت برسند.
    خبر نهاد اصلاح طلبان هم با هدف زده شد.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۷:۰۲مانی 0 0

    نه اصلاح طلبان، نه اصولگرایان به نظرم این دوره از انتخابات به کام اعتدال تمام خواهد شد.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۱۷:۰۴میثم رضایی 1 1

    اعتدال!
    ما که چیزی از اعتدال و حزب اعتدال ندیدیم.پس از پیروزی روحانی، کرکره حزب اعتدال کلا پایین کشیده شد. بعدا این حزب چه برنامه ای برنامه ای برای انتخابات داره؟
                                

نظر شما