شناسهٔ خبر: 95747 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

خرازی:

امروز حرفه ای ها مسئولیت گرفته اند،دلواپسی خود را به تاریخ پیوند بزنید

صادق خرازی سفیر اسبق ایران در فرانسه، با بیان اینکه «دلواپسان، دلواپسی خود را به تاریخ پیوند بزنند» گفت: اکنون که حرفه ای ها مسئولیت گرفته اند، آنها را مورد ضرب و شتم کلامی قرار می دهند.

به گزارش  نماینده سید صادق خرازی در گفتگو با ایرنا، گفت: امیدوارم دلواپسان دلواپسی های خود را به تاریخ پیوند بزنند و بدانند که ما طی هشت سال کجا بودیم. اینها چطور فراموش می کند که افراد غیرحرفه ای بر مسئولیت های حرفه ای نشسته بودند و اکنون که حرفه ای ها مسئولیت گرفته اند، آنها را مورد ضرب و شتم کلامی قرار می دهند.

وی با تاکید بر اینکه تیم مذاکره کننده از بهترین کارشناسان کشور هستند، گفت: البته کسانی که انتقاد می کنند دلشان برای کشور می سوزد، ولی بهتر است منتقدین با عنایت با مناسبات بین المللی و مقررات حقوق بین الملل ودر چارچوب پادمان مسائل را ببینند که قرار است از طریق آن مسائل رتق و فتق شود.

معاون اسبق وزیر امور خارجه گفت: براساس پروتکل الحاقی بازرسی ها هماهنگ شده خواهد بود و در نهایت باید طرفین به توافق برسند و در چارچوب این توافق بازرسی ها انجام شود. موضوع ایران را با مورد عراق نباید مقایسه کرد.

وی گفت: وضعیت عراق ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد بود و پرونده آن اساسا سلبی بود و ایجابی نبود. هر چند وضعیت ما هم منشور ملل متحد است ولی عراقی ها به دلیل اشتباهاتی که داشتند و تجربه جامعه جهانی در برخورد با صدام و رفتارهای وی باعث شد به او اعتماد نکنند و اساسا بازرسی ها در چارچوب بی اعتمادی برنامه ریزی شده بود. اشتباهات عراق هم به این وضعیت دامن می زد.

عضو پیشین تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان ادامه داد: شورای امنیت سازمان ملل متحد کمیته مخصوصی را برای بازرسی ها از عراق تعیین کرده بود و کمیته بازرسی ویژه سازمان ملل متحد بی هنگام و با هنگام و بدون هماهنگی در هر نقطه ای که اراده می کرد از عراق بازرسی می کرد، اما وضعیت ایران اساسا با وضعیت عراق متفاوت است.

خرازی افزود: مذاکره کنندگان ما از بهترین کارشناسان روابط بین الملل و حقوق بین الملل هستند و بین المللی کارهای ایران به شمار می روند و این طور نیست که با پروتکل الحاقی و قواعد مندرج در آن آشنا نباشند. آنها به تمام مسائل آشنا هستند و هوشمندانه و در چارچوبی که رهبری تعیین کرده، حرکت می کنند.

معاون اسبق وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: چارچوبی که رهبری ترسیم کرده چارچوب تعیین کننده ای است برای اینکه مذاکره کنندگان به جمع بندی برسند. رهبری همیشه در مذاکرات هسته ای نظراتشان راهگشا و ایجابی بوده و مسیر را مشخص کرده اند و مذاکره کنندگان هم برای دستیابی به هدف کاملا مشخص مذاکره می کنند.

خرازی گفت: در دولت قبل به دلیل ناآگاهی برخی از مذاکره کنندگان نامه هایی که می نوشتند که سرشار از غلط های املایی و حقوقی بود و اگر بخواهند آقایان ادعایی داشته باشند این نامه ها به لحاظ حقوقی می تواند مستندی باشد که بر اساس آن و مناسبات حقوق بین الملل یقه ما را بگیرند.

وی گفت: اینها چطور فراموش می کند که افراد غیر حرفه ای بر مسئولیت های حرفه ای نشسته بودند و امروز که افراد حرفه ای در این مسئولیت ها قرار گرفته اند اینها را مورد ضرب و شتم کلامی قرار می دهند.

خرازی گفت: کشور حساب و کتاب و رهبری دارد و نظام سیاسی ایران هم نظام سیاسی مستحکمی است که مشکلی با حیات و ثبات خود ندارد. خیلی از کشورها مشکل حیات و ثبات دارند. ما باید مسائل را با دنیا حل و فصل کنیم و با قدرت پیش برویم.

وی افزود: امیدواریم دوستانی که مخاطب کلام هستند متوجه باشند هر ملتی که بخواهد رشد کند، باید استقلال خواهی و عزت ملت ایران و در کنار آن پیشرفت و توسعه کشور را توامان مد نظر قرار دهد به اوج اقتدار می رسد.

خرازی گفت از همه مهمتر در این زمینه همراه بودن است و نباید فراموش کرد مذاکره کنندگان هسته ای کشورمان خارجی نیستند بلکه بعضی از اینها خانواده شهدا هستند و بعضی از آنها در دفاع مقدس حضور داشته اند و نقش داشته اند و از نیروهای کلیدی نظام هستند و وقتی شما سربازی را به خط مقدم می فرستید باید از آنها حمایت کنید.

وی در پایان گفت: امیدوارم دلواپسان دلواپسی های خود را به تاریخ پیوند بزنند و بدانند که ما طی هشت سال کجا بودیم.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۷ ۲۰:۲۳حسن 0 0

     در این دوره انتقاد کردن به دولت یعنی پذیرای هر گونه برچسبی شدن،با در افشانیهای آقای خرازی ،رهبر معظم انقلاب در کدام گروه قرار میگیرند ؟در گروه حرفه ای ها یا در گروه دلواپسان؟ بنده پاسخ میدهم. رهبر انقلاب در گروه پویندگان قرآن،راه و سیره پیامبر اکرم و ائمه هدی و رهنمودهای امام راحل قرار دارندو با علم به تمام داشته ها و توان ذوق زده گروه جدید و شناسائی خطرات و چالشهای جدی به وجود آمده ،آمرانه و نه ناصحانه روشنبینانه نه کورکورانه در مذاکره با آمریکا و گروه 5+1 هیچگونه نقطه روشنی مشاهده نمیکنند و بالتبع شاگردان ایشان هم از همین اصل تبعیت میکنند. چطور شما که در این کشور هیچکاره اید حق اظهار نظر در باره عملکرد دولت قبل را دارید ولی نمایندگان مجلس و متخصصین متعهد دانشگاهی  و حتی مردم شریف حاضر در صحنه حق هیچگونه اظهار نظر و اعلام هشدار ندارند. در ضمن دوره سربازی حداکثر 30 ماه است ولی چطور است که دوستان شما در حدود 35 سال است که هنوز پایان خدمت نگرفته اند.در مورد اتهاماتی که به شریفترین خدمتگزاران این مرز و بوم زده اید باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشید.شیک پوشی و ژست برتری طلبی دال بر فهم درست نیست ولی دال بر آستین پلوی آماده بخور هست! ضمنا شما سایت نماینده و صاحبان روزنامه ها هر گونه نطق و خطابه و مصاحبه ای که حاوی تهمت و افترا و فحاشی به شریفترین انسانها در آن هست را چاپ میکنید ولی جرات ندارید نظرات مخالفان آنها را به صورت فایل مرتب شده ای برای آنها بفرستید تا عیار دستشان بیاید.
                                

نظر شما