شناسهٔ خبر: 95598 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

ادعای جدید ترکان درباره منتقدان دولت

ترکان مشاور رئیس جمهور: من معتقدم که می خواهند با افزایش فشار، دولت را از مسیر اصلی اش و شعارهایش منحرف کنند.

به گزارش نماینده، اکبر ترکان باردیگر منتقدان دولت یازدهم را خطاب قرار داد و مدعی شد: چطور برخی از دولت یازدهم انتقاد می کنند در حالی که دو سال پیش امیدی به برقرار شدن آرامش دراقتصاد و سیاست داخلی کشور وجود نداشت. من فکر می کنم؛ بخشی از این حمله ها به دولت نقد نیست. بلکه برای تحت فشار قرار دادن دولت انجام می شود.

وی با بیان اینکه معتقدم که می خواهند با افزایش فشار دولت را از مسیر اصلی اش و شعارهایش منحرف کنند، اظهارداشت: از سوی دیگر تلاش می کنندتا با حاشیه سازی ها دولت را از پیگیری وعدهایش در مورد شفافیت در نظام اداری و انتخاباتی بازدارند.

این چهره نزدیک به رئیس جمهور معتقد است: ساده انگاری است اگر فکر کنیم روحانی می‌تواند با یک تصمیم به «۸ سال بی‌نظمی» پایان دهد.

متن گفتگوی ترکان با ندای ایرانیان بدین شرح است:

**تقریبا در آستانه دو سالگی دولت یازدهم قرار گرفته ایم؛ عملکرد این دولت را چونه ارزیابی می کنید؟ آیا دولت روحانی توانست به وعده ها و شعارهایش عمل کند؟ این روزها نقد های متعددی به عملکرد روحانی و دولت اش از سوی برخی منتقدین وارد می شود؟


برای ارزیابی عملکرد دولت لازم است به آنچه که این دولت تحویل گرفته است؛ توجه کنیم. برای اظهار نظری منصفانه شرایط کشور را باید نسبت به روزهای دولت دهم و روی کار آمدن دولت یازدهم بسنجیم. با بی تدبیری ها و مدیریت نادرستی که در دولت قبل صورت گرفته بود. بازگشت آرامش و از همه مهم تر امید به اقتصاد و صنعت کشور نکته مهمی است که نباید از آن چشم پوشی کرد. چطور برخی از دولت یازدهم انتقاد می کنند در حالی که دو سال پیش امیدی به برقرار شدن آرامش دراقتصاد و سیاست داخلی کشور وجود نداشت. من فکر می کنم؛ بخشی از این حمله ها به دولت نقد نیست. بلکه برای تحت فشار قرار دادن دولت انجام می شود. بیشتر این بحث ها هم سیاسی و جناحی است و گرنه همیشه دولت اعلام کرده است که از نقدهای دلسوزانه استقبال می کند. منتهی بخشی از این صحبت ها نقد نیست، تلاش برای تحت فشار قرار دادن دولت است. می خواهند از یک مسئله کوچک استفاده کرده و مردم را نسبت به دولت بی اعتماد کنند. می توانیم ادعا کنیم با توجه به آنچه که تحویل گرفته ایم بر خلاف تبلیغات کارنامه بدی نداشته ایم.

 **فکر نمی کنید این روزها نقد به عملکرد دولتمردان زیاد تر از گذشته شده است؟

من معتقدم که می خواهند با افزایش فشار دولت را از مسیر اصلی اش و شعارهایش منحرف کنند. از سوی دیگر تلاش می کنندتا با حاشیه سازی ها دولت را از پیگیری وعدهایش در مورد شفافیت در نظام اداری و انتخاباتی بازدارند. همه دیدند تا مسئله پول های کثیف در اقتصاد ایران مطرح شد؛ چه صدا ها و چه حاشیه های شنیده شد. در حالی که من مصداق پول کثیف از قاچاق موبایل تا سوخت را عنوان کردم. به هر حال دولت عملکردهایی داشته که نباید درمیان حاشیه سیاسی و حزبی فراموش شود. دولت روحانی وارث مشکلاتی بود که تقریبا هیچ دولتی پس ازجنگ! وارث آن نبوده است. ساده انگاری است اگر فکر کنیم روحانی می‌تواند با یک تصمیم به «۸ سال بی‌نظمی» پایان دهد

**عملکرد خودتان را در مناطق آزاد چگونه ارزیابی می کنید؟

کوشش مناطق آزاد در طول دو سال گذشته این بوده است که مناطق آزاد بتوانند از توانایی های صادراتی خود استفاده کنند و تبدیل شوند به پایگاه های صادراتی کشور. بدین این خاطر نگاه دوستان ما این است که ببینیم کشور ما در چه زمینه هایی قابلیت پیشرفت دارد و مناطق آزاد هم خودشان را باتوجه به توانمندی های بومی هر منطقه همراه و مهیا می کنند. در حال حاضر ما در نفت و گاز، صنایع که پایه شان نفت و گاز می باشد کشورمان دارای مزیت است. به همین خاطر شرایط برای پیشرفت مناطق جاسک، چابهار و قشم فراهم است. باتوجه با این امکان که این مناطق از تخفیف خوراک بهره مند هستند شرایط برای جذب سرمایه گذاران فراهم است. ما می خواهیم سرمایه گزاران را تشویق کنیم تا آنها درمناطق آزاد انبار نفت بسازند. وزارت نفت قول داده است شرایط و تسهیلات برای سرمایه گذاران فراهم کند. از جمله مزیت هایی که در آینده مورد توجه ما قرار خواهد گرفت. از سوی دیگر مزیت مناطق آزاد؛ توانمندی پتروشیمی آنهاست. چابهار و جاسک دارای چنین توانمندی هستند.

** چرا مناطق آزاد بیشتر واردات محور هستند؟

متاسفانه در دولت های گذشته تنها به یک بخش از توانمندی مناطق آزاد توجه شده بود. در حالیکه به نظر ما مناطق آزاد می توانند الگوی توسعه بومی باشند. قرار نیست توسعه مناطق آزاد مانند دولت قبل واردات محور باشد ما به توانمندی های داخلی تکیه کردیم درصدد بهره مندی از منابع داخلی و توانمندی داخلی هستیم.

 

نظر شما