شناسهٔ خبر: 95533 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

تعداد بیکاران جهان۲۰۱میلیون نفر شد/افزایش۴۰میلیون بیکار در هر سال

بیکاری سازمان جهانی کار با تاکید بر اینکه هر ساله ۴۰ میلیون نفر در کشورهای مختلف جهان وارد بازار کار شده و متقاضی شغل می شوند،اعلام کرد: تعداد بیکاران جهان با ۳۰ میلیون نفر افزایش به ۲۰۱ میلیون نفر رسید.

به گزارش نماینده از مهر، سازمان جهانی کار در تازه ترین گزارش خود درباره صدوچهارمین اجلاس جهانی کار که ۱۱ تا ۲۶ خردادماه سال جاری در مقر این سازمان در شهر ژنو کشور سوئیس برگزار می شود، اعلام کرد: جهان نیازمند یک ابتکار جدید در مورد آینده بازار کار است.

مدیر کل سازمان بین المللی کار با تاکید بر حضور بیش از ۴ هزار نفر از نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت ها در این دوره از اجلاس، گفت: ما نیاز به تغییر نگاه درازمدت نسبت به کار داریم. مسائل مربوط به شغل، عدالت، پایداری، امنیت انسانی، تحرک کار و گفتگوی اجتماعی؛ از کلیدی ترین سیاست هایی است که درباره بازار کار باید به آنها پرداخته شود.

بر اساس آخرین گزارش چشم انداز جهانی اشتغال، تعداد بیکاران در سطح جهان در سال ۲۰۱۴ به ۲۰۱ میلیون نفر رسید که این تعداد، بیش از ۳۰ میلیون بالاتر از قبل از شروع بحران جهانی اقتصادی در سال ۲۰۰۸ بوده است.

علاوه بر این، ایجاد اشتغال برای بیش از ۴۰ میلیون نفر که هر ساله وارد بازار کار جهانی می شوند نیز به یک چالش دلهره آور تبدیل شده است. علاوه بر بیکاری گسترده، رابطه استخدامی خود یک تغییر و تحول عمده در بازار کار کشورها است که این بازار را با چالش های بیشتری مواجه می کند.

تغییرات آب و هوایی و تاثیر آن بر دنیای کار، اقتصاد رسمی، نقش شرکت های کوچک و متوسط ‌‌به عنوان یک موتور بزرگ ایجاد شغل و چگونگی اطمینان برای از حفاظت کار (دستمزد، زمان کار، حمایت از مادران و ایمنی شغلی و بهداشت)؛ از عمده ترین مسائلی است که در کنفرانس امسال سازمان جهانی کار باید مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین بررسی وضعیت کار کودکان و تلاش برای تشویق کشورهای عضو در زمینه منع کار اجباری؛ نیز از دیگر مباحثی است که سازمان جهانی کار برنامه ریزی کرده تا آنها را با نمایندگان کشورهای عضو این سازمان از جمله ایران مطرح و پیگیری کند.

ارسال ب

    نظر شما