شناسهٔ خبر: 95500 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

مسکو به اجرای تعهدات خود در تحویل اس ۳۰۰ پایبند است

 سرگئی لاوروف سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران بر پایبندی مسکو بر اجرای تعهدات خود در زمینه تحویل مجموعه های اس ۳۰۰ به ایران تاکید کرد.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، منبع مطلع در گفت وگو با خبرنگاران درباره اظهارات نقل شده از سرگئی لاوروف در دیدارش با محمد جواد ظریف در خصوص ارسال سامانه موشکی اس - ۳۰۰ در آینده نزدیک به ایران عنوان کرد: در ملاقات دوجانبه روز پنجشنبه وزرای خارجه ایران و روسیه موضوع تحویل این سامانه پدافند هوایی به ایران مطرح شد.

وی افزود: طرف روس در این دیدار بر پایبندی مسکو بر اجرای تعهدات خود در این زمینه و تحویل سامانه پدافند هوایی اس-۳۰۰ پس از تکمیل آن به ایران تأکید کرد.

مسکو در سال ۲۰۱۰ و تحت فشار غرب فروش سیستم های اس-۳۰۰ به ایران را ممنوع کرد اما ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در ماه آوریل ممنوعیت تحویل سامانه موشکی اس-۳۰۰ به ایران را لغو کرد.  

'یان نوویکوف' مدیر اجرایی شرکت روسی 'آلماز آنتی' تولیدکننده تسلیحات پدافند هوایی در روسیه به تازگی اعلام کرد که این شرکت آماده تحویل سامانه موشکی اس - ۳۰۰ به ایران است.

وی گفت: زمانی که یک توافقنامه تجاری میان ایران و روسیه منعقد شود، سامانه اس-۳۰۰ را به ایران تحویل خواهد داد.

این مقام روسی تایید کرد که مسکو محدودیت های مربوط به تحویل سیستم اس-۳۰۰ به تهران را که تحت فشار غرب از سوی روسیه اعمال شده بود، برداشته است.  

نظر شما