شناسهٔ خبر: 95475 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

«جان کری» تلفنی مذاکرات هسته ای را دنبال می کند

ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: جان کری با وندی شرمن تلفنی مکالمه و گزارش کاملی از مذاکرات هسته‌ای دریافت کرد.

به گزارش نماینده به نقل از فارس، «ماری هارف» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به میان خبرنگاران آمد و در خصوص مذاکرات کارشناسان ایران و ۱+۵ در وین با آنها سخن گفت.

وی ابتدا به ارتباط میان نماینده وزارت متبوعه‌اش در مذاکرات یعنی «وندی شرمن» و مقامات آمریکایی پرداخت و گفت که «امروز جان کری با وندی شرمن تلفنی مکالمه و گزارش کاملی از مذاکرات هسته‌ای دریافت کرد.»

خانم شرمن معاون سیاسی وزارت خارجه آمریکا و نفر سوم این وزارتخانه است.

مذاکرات وین از دیروز شروع شده و روز پنج‌شنبه، هیئت کارشناسان ایران به ریاست عباس عراقچی، معاون امور بین‌الملل ظریف به جمع مذاکره‌کنندگان پیوستند.

خانم هارف در خصوص دستور کار و محتوای مذاکرات که تاکنون خبر دقیقی در خصوص آن منتشر نشده بود گفت: «مسائل باقی‌مانده در راه رسیدن به توافق عبارتند از دسترسی و زمان‌بندی کاهش تحریم‌ها در قبال اجرای اقدامات متقابل هسته‌ای از سوی ایران.»

وی افزود: «مبنای کار، همانطور که ایرانی‌ها هم قبول کرده‌اند، چارچوب مورد توافق در لوزان است و بر آن اساس، مذاکره‌کنندگان در حال ترجمه پارامترهای موجود در این بیانیه به جزئیات مربوط به دسترسی‌ها و بخش سیاسی توافق هستند.»

غربی‌ها چندی پیش از توقع برای بازدید از مراکز نظامی ایران سخن گفتند که این اظهارنظر و موضع منفی همه مقامات ارشد کشوری و لشکری ایران، موضوع «دسترسی‌ها» را چالش‌برانگیز کرده است.

سخنگو در انتها از سخت بودن کار مذاکره‌کنندگان هم گفت و ادامه داد: «این ترجمه (پارامترها به دسترسی و توافق سیاسی) کار تخصصی حجیمی را می‌طلبد و علاوه بر آن، در این مقطع باید تصمیمات سیاسی بسیاری گرفته شود.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۳-۱۵ ۱۸:۱۴رجبي 0 0

    كري برو بمير در مذاكرات نه تنها به توبلكه به  هيچ  كس ديگر  نيازي  نيست ما انقلابي هستيم ما آمريكا رازيرپا مي گذاريم اين شما هستيد كه به مذاكرات نياز داريد ما نسل سومي ها آماده ي اذن رهبريم تا جان فدا كنيم
                                

نظر شما