شناسهٔ خبر: 95474 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

تا الآن هیچکس نتوانسته تعداد کشته‌ها و مجروحان قیام ۱۵ خرداد را مشخص کند/ امسال برای برنامه‌های گرامیداشت ۱۵ خرداد بزرگان مجلس را به ورامین آورده‌ایم

نقوی حسینی/21 سیدحسین نقوی حسینی به شرایط خفقان حاکم در رژیم شاه اشاره کرد و گفت: تعداد کشته‌ها و مجروحان قیام ۱۵ خرداد را هیچکس نتوانسته است تا الآن مشخص کند.

سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با «نماینده» ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره شهدای ۱۵ خرداد سال ۴۲ به بازخوانی بخشی از این قیام خونین پرداخت و رئوس برنامه‌های گرامیداشت این مناسبت در حوزه انتخابیه‌اش را تشریح کرد.

نماینده ورامین با اشاره به اینکه مردم خیلی از استان‌ها در آن مقطع هنوز در خواب بودند، گفت: مردم شهرهای ورامین و پیشوا و یک روستای کوچک به نام محمدآباد عرب‌ها، سه حرکت مستقل در قیام ۱۵ خرداد ۴۲ بودند و این خیلی عجیب است که وجه اشتراک همه اینها کفن‌پوشی بوده و در حالتی که برای هماهنگی کسی نبوده و موبایل و اینترنت و تلفن هم که نداشتند، اما انگیزه دینی و اعتقاد به مرجعیت یک هماهنگی در آنها بوجود آورده است که روی لباس‌هایشان بنویسند «یا مرگ یا خمینی» و در یک منطقه به هم بپیوندند.

نقوی حسینی گفت: در پل باقرآباد دژخیمان مقابل صف‌های تظاهرات این مردم صف‌آرایی می‌کنند و کشتار بی‌رحمانه‌ای صورت می‌گیرد. به دلیل خفقان حاکم در رژیم مجروحان بعداً هیچ‌وقت نمی‌گفتند مجروح شده‌ایم. تعداد کشته‌ها و مجروحان آن عملیات را هیچکس نتوانسته است تا الآن مشخص کند. خیلی از افراد مرده‌اند و جنازه‌هایشان پیدا نشده، یا در چاه‌ها افتادند، یا فرار کردند.

نماینده ورامین یادآور شد: شرایط سختی بود، چون سال‌ها بعد از آن حادثه نیز عمّال حکومت می‌رفتند و یقه خانواده‌ها را می‌گرفتند و می‌گفتند پدر شما، پسر شما بودند یا نبودند؟ مجروح شده یا نشده، کجا بوده؟

 

نقوی حسینی گفت «برای برنامه‌های امسال، بزرگان مجلس را برای گرامیداشت این روز آورده‌ایم».

وی در توضیح این جمله به سخنرانی چند روز قبل حجت‌الاسلام ابوترابی در گرامیداشت پانزده خرداد شهرستان ورامین اشاره کرد و از سخنرانی دکتر حدادعادل قبل از نماز جمعه ورامین خبر داد و گفت: شب ۱۵ خرداد نیز دکتر لاریجانی در همایش شهرستان پیشوا سخنرانی می‌کند.

نماینده ورامین خاطرنشان کرد که مردم این مناطق در روز ۱۵ خرداد در این مناطق راهپیمایی می‌کنند و امسال نیز این راهپیمایی به مقصد مصلی‌های نماز جمعه صورت خواهد گرفت.

 

نقوی حسینی اتفاقات سال ۸۸ را یادآوری کرد و گفت مردم ورامین و پیشوا و قرچک و جوادآباد ثابت کرده‌اند که همیشه کفن‌پوش پای آرمان‌های امام و انقلاب خواهند بود. روزهای ۹ و ۱۰ دی‌ماه سال ۸۸ نیز تنها مردمی که کفن‌پوش از شهرستان حرکت کردند و در مقابل بیت مقام معظم رهبری تجمع کردند، مردم شهرستان‌های ورامین و پیشوا و قرچک و جوادآباد بودند.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «ملت ما همیشه پای آرمان‌های انقلاب و نظام خواهد بود.» به تجدید بیعت دوباره مردم در سال ۸۸ اشاره کرد و نکته جالب را شعارنوشته روی کفن‌ها دانست و گفت: مردم ورامین با همان کفن‌ها آمدند و با رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت کردند و روی کفن‌هایشان نیز نوشتند: «تا خون در رگ ماست، خامنه‌ای رهبر ماست» و در پی این اقدام بود که رسانه‌ها نوشتند، «تاریخ تکرار شد».

نظر شما