شناسهٔ خبر: 95203 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

دردیدار نماینده جیرفت با وزیر نیرو مقرر شد

صدور پروانه چاه برای حقابه داران هلیل رود

فرح الله عارفی43 فرج الله عارفی نماینده مردم جیرفت عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دیدار خود با وزیر نیرو اظهار داشت:در دیداری که با وزیر نیرو داشتم پیرو دیدار های قبلی مسائل ومشکلات باقی مانده پیگیری ومطرح شد.

به گزارش نماینده عارفی با بیان اینکه پیگیری موضوع حقابه داران هلیل رود مهمترین موضوع مورد بحث در این دیدار بود افزود:وزیر محترم نیرو در این دیدار احداث کانال آب را غیرممکن خواند وگفتند متاسفانه به دلیل اینکه حجم آب  در زمان طراحی این طرح  ۴۱۷ میلیون لیتر بوده والان به ۸۷ میلیون رسیده وعملا احداث کانال برای حقابه داران کاری مقرون به صرفه نیست.

عارفی تصریح کرد:در این دیدار به وزیر نیرو گفتم باید با توجه به وعده ای که داده اید واعتباراتی که برای کانال پیش بینی شده است باید مشکل حقابه داران را حل کنید، که ایشان پس از شنیدن پیشنهادات ما در نهایت با صدور پروانه چاه وبرقی کردن چاه های کسانی که دارای سند حقابه از هلیل رود می باشند موافقت کرد.

تسریع در روند پست ۴۰۰ برق جیرفت

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع سهم زیست محیطی آب وترفه برق در جنوب استان از سایر موارد مطرح شده در این بود خاطرنشان کرد:آزاد کردن آب سطحی برای میانچیل، تسریع در روند پست ۴۰۰ برق جیرفت و مشکلات نیروگاه برق کهنوج  از موارد مورد بحث وتصمیمات خوب در این دیدار بوده است.

 احداث سدهای بالا دست هلیل متوقف خواهدشد

وی گفت: صراحتا در این دیدار نسب به احداث سد در بالا دست رودخانه هلیل رود همچون دیدار های گذشته با وزیر محترم اعتراض کردم که ایشان قول دادند جلوی این کار را بگیرند.

آب روانه شده از جبالبارز به سایر شهرستان ها باید برگردد

عارفی با اشاره به روانه شدن بیش از ۱۵۰ میلیون لیتر آب از بخش جبالبارز به شهرستان های دیگر اذعان داشت:به وزیر محترم گفتم که اگر یک سوم این آب که حق مردم شهرستان های جیرفت وعنبرآباد است به این منطقه برگردد کافی است و ایشان هم قول دادن به زودی کارشناسانی برای بررسی این موضوع به منطقه اعزام کنند تا این موضوع بررسی شود.

منطقه دچار تنش آبی است

وی بیان داشت:به وزیر محترم با صراحت گفتم منطقه دچار تنش آبی است که باید هرچه سریعتر چاره ای بیاندیشید.

 

نظر شما