شناسهٔ خبر: 95115 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

واکنش دستگاه دیپلماسی به حمله انتحاری در نیجریه

وزارت خارجه سخنگوی وزارت امور خارجه حمله انتحاری در نیجریه را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از نمازگزاران شد محکوم و با خانواده های بازماندگان این حادثه , دولت و مردم نیجریه ابراز همدردی کرد.

به گزارش نماینده به نقل از صداوسیما، مرضیه افخم سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در مردود دانستن خشونت، افراطی گری و تروریسم و مبارزه با این پدیده ضد انسانی را مورد تاکید قراد داد.

واکنش افخم به توقف موقت تأیید مدارک فارغ‌التحصیلان پزشکی ایران در امریکا و کانادا

سخنگوی وزارت امور خارجه درخصوص توقف موقت تأیید مدارک فارغ‌التحصیلان پزشکی در ایران در نهادهای مربوط در امریکا و کانادا گفت: استفاده ابزاری از حق آموزش و تحصیل که در زمره حقوق بنیادی انسان‌هاست اقدامی نادرست و تبعیض‌آمیز است به‌ویژه اینکه این رشته تحصیلی با سلامت و جان سایر انسان‌ها ارتباط مستقیم دارد.

مرضیه افخم با ابراز تأسف از این تصمیم کمیسیون‌های آموزشی فارغ‌التحصیلان پزشکی خارجی در امریکا و کانادا و با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان ایرانی همواره در زمره برترین‌ها در این رشته بوده و هستند، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران راه‌ها و اقدامات لازم را برای رفع محدودیت وضع شده علیه اتباع و شهروندانش در دست بررسی دارد و امیدوار است هر چه سریع‌تر خاتمه یابد.

 

نظر شما