شناسهٔ خبر: 95070 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

بیمه توسعه نمونه‌ای کامل از عدم رعایت قوانین توسط بیمه‌هاست

پورابراهیمی43 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: گزارش‌ تخلفات بیمه‌ای از زوایای مختلف را آماده کرده‌ایم و بیمه توسعه را می‌توان نمونه‌ای کامل از عدم رعایت قوانین توسط بیمه‌ها دانست.

محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر امروز در نشست مسئولان قضایی، اجرایی و نظامی استان کرمان با مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور با تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: ۵۵ زندانی دیه که در زندان‌های استان کرمان به سر می‌برند با اقدامات صورت گرفته تا قبل از ماه مبارک رمضان آزاد می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه استان‌های همجوار کرمان در بخش‌های مختلف خدماتی را از کرمان دریافت می‌کنند، بیان داشت: دفتر صندوق تامین خسارت‌های بدنی جنوب‌شرق کشور در استان کرمان راه‌اندازی می‌شود.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: لازم است همه متولیان حوزه اجرایی در قانون ورود پیدا کنند و استان کرمان را به عنوان پایلوت اجرای طرح افزایش ضریب نفوذ بیمه قرار دهیم.
پورابراهیمی خاطرنشان کرد: تفاهمنامه بین صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور و صدا و سیمای استان کرمان در زمینه فرهنگسازی در راستای کاهش خسارت‌های ناشی از سوانح و حوادث رانندگی منعقد می‌شود.
وی افزود: ۱۷ هزار کشته تصادفات رانندگی در کشور داریم و فرهنگسازی در زمینه کاهش کشته‌های تصادفات اثر مثبتی دارد.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: صندوق تامین خسارت‌های بدنی کشور طی سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان خسارت در استان کرمان و ۹۰۰ میلیارد تومان خسارت در کشور پرداخت کرده و بیمه شخص ثالث ۵۰ درصد این رقم را پوشش داده است.
پورابراهیمی اظهار داشت: عامل انسانی بزرگترین چالش در بحث تصادفات است و بر اساس گزارش‌ها ۶۰ درصد علت تصادفات رانندگی عوامل انسانی هستند.
وی ضریب پوشش بیمه‌ای استان کرمان از متوسط کشوری بالاتر است، اما از نظر تعداد کشته و مصدوم در رتبه پنجم کشوری قرار داریم.
نایب رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس، با اشاره به مشکلات بیمه توسعه برای مردم تصریح کرد: بر اساس قانون اگر بیمه‌ای نتواند به تعهدات خود عمل کند، بیمه مرکزی باید این تعهدات را ایفا کند.
وی تاکید کرد: طی سال‌های اخیر شاهد بی‌انضباطی کامل در حوزه فعالیت و نظارت اعم از بیمه مرکزی، بیمه ایران و بیمه‌های خصوصی در کشور بوده‌ایم که پیامد این امر مشکلات ایجاد شده توسط بیمه توسعه است.
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اگر نظارت کافی بر بیمه‌های وجود نداشته باشد، شرایطی مشابه وضعیت بیمه توسعه امکان‌پذیر است و گزارش‌ تخلفات بیمه‌ای از زوایای مختلف را آماده کرده‌ایم و بیمه توسعه را می‌توان نمونه‌ای کامل از عدم رعایت قوانین توسط بیمه‌ها دانست.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۳-۲۹ ۱۱:۱۵خسروپرویزمشعوفی 0 0

    جناب پور ابراهیمی در بحث تحقیق و تفحص صنعت بیمه کشور و بالاخص معضل بیمه توسعه چشم امیدمان به شما بود که با کمال تاسف مشاهده شد جنابعالی هم براحتی اختتام کار را به پایان سال و احتمالا سال95 حواله دادید و مردم از حضرتعالی هم در رابطه با بیمه توسعه کاملا مایوس شدند.اگر آنطور که میفرمایید مطابق قانون بیمه مرکزی باید کفیل پرداخت خسارات توسعه باشد پس معطل چه هستید و چرا ارگان دولتی بیمه مرکزی را مجبور و مکلف به پرداخت خسارات مردم نمیکنید پس نقش نماینده مگر چیزی جز احقاق حق موکلین است؟؟؟؟؟
                                

نظر شما