شناسهٔ خبر: 95007 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

جعفری:

بررسی موضوع انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها در کمیسیون آموزش

قاسم جعفری43 عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی در تفویض اختیار خود به یک کمیته 5 نفره برای انتخاب رؤسای دانشگاه ها، تضعیف این شورا و دانشگاه‌ها را در پی دارد و این موضوع در کمیسیون آموزش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش نماینده قاسم جعفری نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اقدام شورای عالی انقلاب فرهنگی در تفویض اختیار خود در انتخاب روسای دانشگاه‌ها به یک کمیته 5نفره گفت: مجلس و کمیسیون آموزش این موضوع را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

وی افزود: من معتقد هستم که این کمیته تکیه‌گاه خوبی برای انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها نیست و در درازمدت می‌تواند تضعیف شورای عالی انقلاب فرهنگی و دانشگاه ها را در پی داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: با همه اعتمادی که به اعضای کمیته منتخب داریم اما کیفیت کار در انتخاب روسای دانشگاه‌ها دچار مشکل می‌شود.

شورای عالی انقلاب فرهنگی اخیرا در اقدامی اختیار خود در انتخاب روسای دانشگاه‌ها را به کمیته‌ ای 5 نفره تفویض کرده تا صلاحیت روسای دانشگاه‌ها در این کمیته بررسی و پس از تصویب این روسا انتخاب شوند.

نظر شما