شناسهٔ خبر: 94734 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

توهین به ملت با زبان تدبیر و امید! / چرا لیبرال ها مردم را ریز می بینند ؟

مردم ذات روشنفکری بیمار این گونه است . روشنفکران همواره این گونه بوده اند که مردم را عوامی می دانسته اند که چون گوسفند نیازمند شبان هستند و شبان این گوسفندان همان روشنفکران بوده و اگر این گوسفند کج راه برود باید سرش بریده شده و بر سفره گذاشته شود !

نماینده - ماجرای دولفین ها و نوشته یکی از روزنامه نگاران ضد انقلاب فراری در روزنامه اعتماد ملی هنوز از یادها نرفته است نوشته ای که در آن روزنامه منتسب به یکی از سران فتنه مردمی که به استقبال رئیس جمهور وقت رفته بودند را دولفین هایی تصویر کرده بود که به انتظار غذا بالا و پائین می پرند .

امروز سال ها از آن روزها گذشته است و کشور فتنه ای عظیم را پشت سرگذاشته ...فتنه ای که به خاطر ریز دیدن مردم و رای شان ایجاد شد روستانشینانی که نظری داشتند و به فردی رای داده بودند و اعیان و اشرافی که رای ملت را تاب نیاورده و آن کردند که انسان متاسف می شود که آن را بازخوانی کند .

واقعا چرا لیبرال ها و روشنفکر مآبان مردم را ریز می بینند ؟!

دلیل آن که نگارنده امروز به این سوژه می پردازد نوشته ای است که فردی با نام فریدون مجلسی که عنوان پر طمطراق تحلیل گر روابط بین الملل را یدک می کشد در صفحه نخست روزنامه شرق منتشر ساخته است .

نویسنده روزنامه شرق از هیچ توهینی به مردم ساده ای که از قضای روزگار یارانه می گیرند و خود را نیازمند دریافت آن می دانند دریغ نکرده و در توجیه سیاست « عدم پرداخت وام به کسانی که یارانه می گیرند » نوشته است : چرا و به چه اعتباری باید به کسی که خود را محتاج یارانه می‌داند، وام داد؟ خبر نداشتم، اما پیشنهاد خوبی است.

شاید از این نوشته و جمله نویسنده بتوان به سادگی عبور کرده و آن را ناشی از عصبانیت دانست ولی این نحوه نگاه به اکثریت مردمی که به هر علتی خود را مستحق دریافت یارانه می دانند چه به خاطر نیازمندی اقتصادی خود و چه به علت سهیم بودن در منابع کشور، روح حاکم در لیبرال ها و نشریات زنجیره ای است که توسط این لیبرال ها اداره می شود .  

به راستی چرا لیبرال ها مردم را ریز می بینند ؟! از منظر این طیف اگر مردم به آنان و نمایندگان و هم کیشانشان رای دهند به دمکراسی و آزادی رای داده اند و اگر به دیگری رای دهند پوپولیسم رای آورده و باید علیه این رای قیام کرده و کشور را به هم ریخت .

اگر آنان از دولت مستقر انتقاد کنند و این انتقاد را حق مسلم خود بدانند هیچ ایرادی نیست و عین دمکراسی است ولی اگر کسی از دولت مورد حمایت آنان انتقاد کند یا بی سواد است و یا به دنبال منافع شخصی به جای منافع ملی ؟!

اگر آنان رئیس جمهور مستقر را دروغ گو بدانند و بنامند و میلیون ها صفحه و مطلب در اثبات دروغ گویی وی منتشر سازند ایرادی نیست و حق طبیعی آنان ولی اگر کسی ادعا و نوشته ای از وزیر خارجه دولت مورد حمایت آنان را تکذیب کند تهدید به شکایت می شود که شما وزیر را به دروغ گویی متهم کرده اید؟!

این معیارهای دو گانه که از ریز دیدن مردم ناشی می شود چه دلیلی دارد ؟

نباید به دنبال دلایل پیچیده جامعه شناختی و روانشناختی بود  . ذات روشنفکری بیمار این گونه است . روشنفکران همواره این گونه بوده اند که مردم را عوامی می دانسته اند که چون گوسفند نیازمند شبان هستند و شبان این گوسفندان همان روشنفکران بوده و اگر این گوسفند کج راه برود باید سرش بریده شده و بر سفره گذاشته شود !

از روشنفکران بیمار بگذریم سوی دیگر قصه حکایتی دگر است ...انقلاب اسلامی با حمایت همین مردم مستضعفی که لیبرال ها آنان را توده نابخرد می نامند پیروز شده و در نزدیک چهار دهه گذشته نیز تنها همین مستضعفین بودند که از نظام اسلامی حمایت کرده اند ...در طول دفاع مقدس از میان روشنفکران غرب زده و یا مرفهین بی درد کسی برای منافع ملی که امروز لقلقه زبان عده ای شده است عازم جبهه ها نشد و همین مستضعفین بودند که بار دفاع از دین و میهن را بر دوش گرفتند...مستضعفینی که اگر نبودند این روشنفکرها دربان صدام معدوم بودند و یا جیره خوار اشغالگران آمریکایی عراق ...

نظر شما