شناسهٔ خبر: 94114 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

تقوی از برگزاری همایش اصولگرایان در تهران خبر داد/ / پیشنهاد ایجاد تشکل جهانی جانبازان

تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: همایش سراسری اصولگرایان در تهران برگزار خواهد شد.

 به گزارش نماینده به نقل از فارس، حجت‌السلام سیدرضا تقوی عضو جامعه روحانیت مبارز در حاشیه کنگره جبهه جانبازان و در جمع خبرنگاران درخصوص زمان برگزاری کنگره اصولگرایان در تهران، اظهار داشت: قرار است که ما یک همایش کشوری برگزار کنیم.

تقوی گفت: هنوز زمان برگزاری این همایش مشخص نشده است.

همچنین حجت‌الاسلام سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در اولین کنگره سراسری جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی که بعدازظهر امروز در سالن سیدالشهدای میدان هفتم تیر برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های جانبازان در عمل به آرمان‌های انقلاب اسلامی گفت: گاهی ممکن است کسی خوب حرف بزند و اظهارات خوبی به زبان بیاورد ولی وقتی پای عمل پیش می‌آید دچار لکنت می‌شود.

وی ادامه داد: باید همه ما فرهنگ جانبازی را به مقدار فهم خود برای جامعه تبیین کنیم.

تقوی با بیان اینکه هر ملتی نیاز به سندی دارد تا هویت خود را به وسیله آن معرفی کند، اظهار داشت: یکی از گویاترین اسناد جامعه ما جانبازان انقلاب اسلامی هستند؛ هر جانبازی که در جامعه ما حرکت می‌کند یک مفهوم والای ارزشی، اسلامی و قرآنی را متبادر می‌سازد که آن واژه ارزشمند جهاد است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه مجاهدت جانبازان را نمود کاملی از جهاد خوانده و اظهار داشت: ارزش دیگر جانبازان ایثار آنهاست و جانبازان اوج ایثار را به نمایش گذاشتند.

وی جانبازان را از شعائر انقلاب اسلامی خواند و افزود: این بدان معناست که هر عضو از دست رفته این جانبازان یک پیام و محتوا را به جهانیان ابلاغ می‌کند.

وی افزود: جانبازان در جایگاه و مقام معلمی قرار دارند و در کلاس انقلاب و ایثار باید از آنها درس حقیقی مجاهدت را آموخت.

تقوی جانبازان را دارای جایگاه تفسیر حکمت انقلابی دانست و افزود: جانبازان نماد مقاومت هستند و همین مقاومت است که امروز توانست ملت ما را به اینجا برساند.

وی تأکید کرد: ملتی که جانباز دارد زیر بار زیاده‌خواهی مستکبران نخواهد رفت حتی اگر در این راه شهید و جانباز بدهد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در پایان ضمن تقدیر از دست‌اندرکاران تشکیل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با طرح پیشنهادی مبنی بر ایجاد تشکل جهانی جانبازان جهان اسلام خاطرنشان کرد: می‌شود با جانبازان عراق، سوریه، یمن و دیگر کشورهای اسلامی ارتباط برقرار کرد و یک تشکل جهانی با حضور جانبازان ایجاد کرد و از این طریق جهان را با فرهنگ عاشورا آشنا کرد.

نظر شما