شناسهٔ خبر: 93245 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

در نقد یک مطالبه از مجلس شورای اسلامی ؛

باید جلوی انداختن این سنگ در چاه را گرفت؛ درس آمریکا درس یک بی ادب نیست !

نماینده - روزنامه شرق در شماره امروز خود با اشاره به اقدامات اخیر کنگره آمریکا به مجلس شورای اسلامی نهیب زده و نوشته است «مجلس شورای اسلامی موظف است

– به‌جای تقلید از رفتار متخاصم و غیرقانونی کنگره (احیانا به‌منظور مقابله‌به‌مثل) - از اشتباهات این نهاد درس گرفته و با اتخاذ مواضع نقیض، هرچه بیشتر به‌نفع کشور خود و برای انزوای کنگره در صحنه بین‌المللی ایفای نقش کند.»

این نوشته انسان را یاد یکی از آموزه های حضرت لقمان و استفاده نابجای شرق نشینان غرب زده از آن می اندازد آن جا که ازلقمان پرسیدند ادب از که آموختی گفت بی ادبان .

 این آموزه زیبا را از کودکی بارها شنیده ایم و با آن زیسته ایم ، اگر بی ادبی کاری کرد حکم حضرت لقمان آن است که شما خلاف آن را انجام دهی تا در زمره باادبان باشی و در این شکی نیست .

روزنامه شرق نیز با استناد به این آموزه به مجلس شورای اسلامی توصیه می کند که در برابر زیاده خواهی های دشمن مواضع نقیض اتخاذ کند !

مواضع نقیض به چه معنا است ؟! جز این که نگاه کنیم کنگره چه می کند خلاف آن را انجام دهیم ؟!

به عنوان نمونه اگر کنگره آمریکا بر نظارت خود بر مذاکرات هسته ای دولت این کشور با ایران می خواهد نظارت کند مجلس شورای اسلامی خلاف آن را انجام داده و دست دولت را در مذاکرات به صورت مطلق باز بگذارد و خود کنار بکشد!

این درسی است که روزنامه شرق از عملکرد کنگره آمریکا استنباط و آن را به نمایندگان ملت توصیه می کند و آدمی می ماند که در مقابل این پلشتی چه بگوید ؟!

توصیه شرق نشینان شبیه آن است که در جبهه جنگ هنگامی که با شلیک بی امان دشمن روبرو هستید به جای مقابله به مثل، نقیض دشمن بی ادب رفتار کرده و سکوت پیشه کنید و نتیجه این عملکرد نقیض، چیزی جز مرگ می تواند باشد؟!

خداوند متعال مقرر کرده است که راهی برای سیطره کفار بر مسلمین نیست و آیا با وجود این دستور العمل صریح می توان با تعابیر خنده دار و استنادات مضحکی که در ابتدای این نوشتار بدان اشاره شد از دولت و مجلس اسلامی مطالبه کرد که در مقابل زیاده خواهی های دشمن عملکرد نقیض از خود نشان داده و با یک لبخند عبور کند ؟!

این درخواست می تواند جز باز کردن راه برای تسلط کفار معنا و مفهوم دیگری داشته باشد؟!

طبیعی است که هر عملکرد دشمن و یا هر اقدام یک فرد بی ادب آن گونه نیست که شما خلاف آن را انجام دهی تا در زمره با ادبان باشی گاهی جواب "های" را باید با "هوی" داد و بر کلوخ انداز سنگ پرتاب کرد تا بی ادب گمان نکند که در مقابلش کسی نیست و یارای مقاومتی وجود ندارد!

نظر شما