شناسهٔ خبر: 93195 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ

جنتی:

رهبرانقلاب از مجموع آنچه در نمایشگاه کتاب ملاحظه کردند راضی بودند

رهبری-نمایشگاه کتاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه کتاب، گفت: فکر می کنم درمجموع معظم له از بازدید راضی بودند.

به گزارش نماینده به نقل از ایرنا، علی جنتی روز جمعه همزمان با دهمین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب در حاشیه رونمایی از کتاب الکترونیک ایران افزود: حضرت آیت الله خامنه ای در حضور چند ساعته خود ضمن بازدید از نزدیک، با برخی ناشران و غرفه داران نیز صحبت کردند.

وی افزود: ایشان در این ساعات حضور از غرفه های زیادی بازدید کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: فکر می کنم درمجموع معظم له از بازدید راضی بودند.

جنتی در پاسخ به این سووال که آیا رهبر معظم انقلاب در حین بازدید توصیه هایی را هم به شما داشتند گفت: در حین بازدید ایشان توصیه ای نداشتند، اما بعد ممکن است که خدمت ایشان برسیم و رهنمودها و توصیه هایشان را دریافت کنیم؛ ایشان حین بازدید فقط با ناشران و غرفه داران صحبت می کردند.

** تحول بنیادین در فضای مجازی را شاهد هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به توسعه فضای مجازی در کشور در ابعاد مختلف و زمینه های گوناگون اشاره کرد و گفت: امروز با تلاش متخصصان و کارشناسان عرصه دیجیتال و کامپیوتر در فضای مجازی شاهد تحول بنیادین هستیم.

جنتی افزود: در دنیا بزرگراه های اطلاعاتی تاسیس شده تا همه بتوانند از این بزرگراه ها وارد شبکه مجازی شوند و از اطلاعات و مطالب بهره برداری و استفاده کند.

به گفته وی امروز یک دنیای بیکران از اطلاعات، دانش و علوم بشری را در فضای مجازی شاهدیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار کرد: با تدابیر اندیشیده شده توسط متخصصان و کارشناسان ایرانی، دسترسی به اطلاعات مورد نیاز در سراسر جهان به راحتی امکان پذیر است.

جنتی تصریح کرد: باید از این فضا حداکثر استفاده و بهره برداری را داشته باشیم؛ چرا که این فضا استفاده دو سویه دارد به طوری که می توان اطلاعات، دانش، فناوری و ... را در فضای مجازی در سطح جهانی جستجو و بالعکس منتقل کرد.

وزیر ارشاد ادامه داد: همچنین در محیط های دانشگاهی و حوزوی نیز اطلاعاتی در این فضا موجود است لذا آنچه خودمان داریم را باید به دنیا عرضه و معرفی کنیم.

جنتی در خاتمه یادآور شد: ارتباطات جهانی ارتباطات توسعه یافته است که باید حداکثر استفاده را از آن داشته باشیم.

کتاب الکترونیک ایران تولید انتشارات اسراء لحظاتی پیش با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت الاسلام مرتضی واعظ جوادی آملی مدیر این انتشارات و جمعی از مسوولان فرهنگی و ناشران در سرای اهل قلم بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.

نظر شما