شناسهٔ خبر: 93155 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

آقای ظریف توافق بدون لغو تحریم چه معنایی دارد/ مطالبه رفع تحریم جزء خواسته های اولیه مردم از شماست

محمدجواد ظریف431 عدم انتشار فکت شیت ایرانی بخاطر این بوده است که مسئولان تیم مذاکره کننده تسلیم بلوف زده غرب شده اند و قرار است پای برگه ای را امضاء کنند که حداقل مطالبه مردم از دولت که همان چرخیدن چرخ زندگی مردم همراه با چرخیدن چرخ سانتریفیوژها یا به بیان ساده تر لغو تحریمها همزمان با امضای توافقنامه می باشد صورت نمی پذیرد.

به گزارش نماینده از  عصر امروز آنچه از حواشی مذاکرات به گوش می رسد حاکی از این است که متاسفانه تیم ایرانی از ترس ترک میز مذاکرات توسط رقیب امتیازهای وحشتناکی را به طرف مقابل داده است!

بنا بر این گزارش اخبار شنیده شده حاکی از این است که عدم انتشار فکت شیت ایرانی بخاطر این بوده است که مسئولان تیم مذاکره کننده تسلیم بلوف زده غرب شده اند و قرار است پای برگه ای را امضاء کنند که حداقل مطالبه مردم از دولت که همان چرخیدن چرخ زندگی مردم همراه با چرخیدن چرخ سانتریفیوژها یا به بیان ساده تر لغو تحریمها همزمان با امضای توافقنامه می باشد صورت نمی پذیرد.

به گزارش خبرنگار ما اینکه تیم ایرانی به این باور نرسیده است که طرف آمریکایی اگر بیش از ما به این مذاکرات نیاز نداشته باشد حداقل نیازش کمتر از ما نیست نکته ای است که معلوم نیست چرا سیاستمداری همانند ظریف نمی خواهد به آن اعتقاد داشته باشد. زیرا اگر برای دولت روحانی امضای توافقنامه به هر نحوی یک پیروزی برای بردن انتخاباتهای آینده محسوب می شود برای طرف آمریکایی نیز کشاندن ایران به میز مذاکره و تسلیم کردن آن تضمین پیروزی حزب باراک اوباما در انتخابات آینده آمریکا و قبضه کردن دولت قدرتمندترین کشور جهان از دید آنها برای یک دهه آینده می باشد.

لذا با شرایطی که آمریکاییان پس از بیانیه لوزان (که شما آن را تعهد ایران به امضای توافقنامه بد بخوانید) برای ما بوجود آورده اند این است که ظاهرا ما با حصر خود در یک توافقنامه بد، هم تحریمها را در پیش خواهیم داشت، هم جلوی پیشرفت علمی کشور در توسعه انرژی هسته ای را پذیرفته ایم و هم تسلیم بازرسی هایی شده ایم که فراتر از نظارتهای مصوب آژانس برای کشورهای عضو می باشد و ظاهرا به مانند آن ضرب المثلی شده ایم که هم تازیانه را خورده ایم هم پیاز را و هم جریمه را پرداخت کرده ایم!؟

به گزارش عصر امروز اما نکته مهمی که تیم هسته ای و دولت کنونی باید متوجه آن باشد این است که مردم ایران حافظه خوبی دارند و همیشه مطالبات خود را بخاطر خواهند داشت و آن را فراموش نخواهند کرد و اگر روزی مشاهده کنند که متولیان امر خلاف آنچه گفته اند برای احقاق حق مردم عمل نموده اند آن را قبول نکرده و از آنان مطالبه خواهند نمود حتی پس از پایان دوره حکومت آنان.

نظر شما