شناسهٔ خبر: 92979 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

حجت‌الاسلام طاهری:

دولت باید اقدامات لازم جهت کاهش قیمت کتاب را در دستور کار قرار دهد

نمایشگاه کتاب43 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دولت باید اقدامات لازم را جهت کاهش قیمت کتاب و افزایش ساعت مطالعاتی جامعه در دستور کار قرار دهد.

حجت‌الاسلام عباس طاهری سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره جلسه و مصوبات امروز کمیسیون فرهنگی مجلس، اظهار داشت: طبق برنامه‌ای که اعضای کمیسیون ترتیب داده بودند، اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس امروز جهت بازدید از نمایشگاه کتاب به مصلای تهران رفتند و جلسه کمیسیون برگزار نشد.

وی گفت: نمایشگاه فرصتی بود تا از نزدیک اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس در شرایط کتاب و کتابخانی کشور قرار بگیرند و مشکلات این حوزه را بررسی کنند. بحث کتاب یکی از مهمترین مقولات فرهنگی در جامعه است که بسیار باید به آن اهمیت داده شود، لذا نمایشگاه  فرصتی است که به مردم یادآوری شود که باید بیش از گذشته به کتاب ارج بگذارند و توقع کلان این است که در بخش کتاب از جهات مختلف فرهنگ‌سازی داشته باشیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه بحث یارانه‌های تخصیصی به حوزه کتاب بسیار ناچیز است، گفت: یکی از نکات بسیار مهم، یارانه کتاب است که در این زمینه اقدام قابل توجهی را شاهد نبودیم و همین امر سبب بالا رفتن قیمت کتاب شده است، لذا دولت باید اقدامات لازم را جهت کاهش قیمت کتاب و افزایش ساعت مطالعاتی جامعه در دستور کار قرار دهد. 

منبع: تسنیم

نظر شما