شناسهٔ خبر: 92490 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

محمدی:

تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید خط قرمز روشنی ترسیم کند

محمدی کارشناس مسائل سیاسی: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای باید خط قرمز روشنی ترسیم و به طرف مقابل تفهیم کند که اگر دامنه تهدید علیه ایران از میزان معینی تجاوز کند مذاکرات را قطع خواهد کرد.

به گزارش نماینده مهدی محمدی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما گفت: مهم‌ترین اقدامی که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در قبال ادبیات تهدید امریکا باید انجام دهد این است که اولا به طرف مقابل اثبات کند که افزایش تهدیدها تأثیری در موضع مذاکراتی ایران نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: باید این خطای محاسباتی در ذهن طرف مقابل اصلاح شود که از طریق افزایش تهدید امتیازهای بیشتری بر سر میز مذاکرات از ایران دریافت کند.

محمدی هشدار داد: اگر این خطای محاسباتی تصحیح نشود باید انتظار داشته باشیم که این تهدیدها به طور روزافزون رشد کند و شرایطی ایجاد شود که طرف امریکایی با این توهم که می‌تواند از طریق تهدید بیشتر امتیاز بیشتر بگیرد، دائما بر تهدیدها در حوزه‌های مختلف بیفزاید.

باید هزینه منطقی برای شدت تهدید علیه ایران به طرف امریکایی تحمیل شود

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: اتفاق دومی که باید بیفتد این است که در واقع طرف مقابل نباید این احساس را داشته باشد که هر میزان تهدید علیه ایران بدون هزینه است؛ باید هزینه منطقی برای شدت تهدید علیه ایران به طرف امریکایی تحمیل شود و این صرفا از طریق ترسیم خط قرمزی شفاف ممکن خواهد بود.

محمدی گفت: این خط قرمز باید نقطه‌ای را معین کند و به طرف مقابل بگوید که اگر تهدیدها از این نقطه فراتر رود مذاکرات آسیب خواهد دید.  

این کارشناس مسائل سیاسی تأکیدکرد: امریکایی‌ها نباید دچار این توهم شوند که هر میزان تهدید کنند ما باز هم پای میز مذاکرات نشسته‌ایم این توهم، خطرناک خواهد بود و به شدت گرفتن تهدیدها علیه کشورمان منجر خواهد شد.

وی همچنین درباره مسئولیت مقامات کشورمان در جلوگیری از ادامه گستاخی مقامات امریکایی اظهار داشت: مسئولیت نخستشان این است که هیچ موضع‌گیری را بی‌پاسخ نگذارند.  

در جنگ رسانه ای باید همانند جنگ سیاسی عمل کنیم 
محمدی گفت:‌ همچنانکه در جنگی سیاسی، دیپلماتیک و اطلاعاتی با امریکایی‌ها هستیم در جنگی رسانه‌ای با آنان مواجهیم که این جنگ نیز اقتضائات و ابزارهای خاص خود را دارد.

وی افزود: بی پاسخ گذاشتن مواضع طرف امریکایی به این معنی است که ما در حوزه افکار عمومی، صحنه را برای طرف مقابل خالی گذاشته ایم.

محمدی گفت: متأسفانه دولت کنونی از نظر رسانه‌ای و اعلام رسمی مواضع علیه امریکا اقدام جدی انجام نداده و همین موضوع است که امریکا را دچار سوء تفاهم کرده است.

هزینه‌ موضع‌گیری‌های خصمانه شفاف شود 
این کارشناس مسائل سیاسی تأکید کرد: مسئولان دولتی به‌ ویژه موظفند برای طرف امریکایی هزینه‌های موضع‌گیری‌های خصمانه علیه کشورمان را شفاف کنند و در برابر گستاخی‌های طرف مقابل اقدامات عملی انجام دهند، اقداماتی که به توقف این فرایند کمک خواهد کرد.

نظر شما