شناسهٔ خبر: 92439 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مجلس هفته آینده درباره استانی‌شدن انتخابات جلسه علنی تشکیل می‌دهد

باهنر: احتمال تصویب ‌استانی‌شدن انتخابات کمتر از ۵۰ درصد است‌

محمدرضا باهنر/2 نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی احتمال تصویب بحث استانی‌شدن انتخابات را کمتر از ۵۰درصد دانست و گفت: مجلس هفته آینده در این زمینه جلسه علنی تشکیل می‌دهد.

به گزارش نماینده، محمدرضا باهنر در نشست شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسان با دبیران شوراهای استان‌ها در مشهد اردهال، اظهار داشت: امیدواریم مجلس دهم، مجلسی جدی و اصول‌گرا در خط رهبری و پیشبرد نظام باشد.

وی با بیان اینکه سیاست راهبردی اصول‌گرایان در انتخابات مجلس دهم وحدت جامعه اصول‌گرایی است، تصریح کرد: سیاست راهبردی مصوب جبهه پیروان خط امام و رهبری در جریان اصول‌گرایی کشور، حرکت زیر سایه و چتر حمایتی جامعه روحانیت مبارز تهران و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری خاطرنشان کرد: این مسئله به‌معنای تقلید جبهه پیروان از جامعتین نیست بلکه با صحبت، بحث و مجادله با آن‌ها رضایتشان را جلب می‌کنیم؛ در کل به کاری دست نمی‌زنیم که آن‌ها راضی نباشند چرا که در بیست و چند سال گذشته از چنین خط‌مشیی پیروی کرده‌ایم و از آن متضرر نشدیم.

وی در ادامه سخنانش تأکید کرد: اصولگرایان و اصلاح طلبان در انتخابات مجلس دهم باید در چهارچوب قانون حرکت کرده و رقبای خوبی برای هم باشند.

باهنر در بخش پایانی سخنانش با اشاره به بحث استانی‌شدن انتخابات گفت: مجلس هفته آینده در این زمینه جلسه علنی تشکیل می دهند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی احتمال تصویب بحث استانی شدن انتخابات را کمتر از 50 درصد دانست و افزود: تکلیف نهایی مسئله تا نیمه خردادماه مشخص می‌شود.

وی تأکید کرد: هنوز شورای نگهبان در این زمینه جلسه جدی نداشته و اطمینان نداریم که این قانون از شورای نگهبان عبور کند.

منبع: تسنیم

نظر شما