شناسهٔ خبر: 92328 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

گروه‌های یمنی از مواضع سید حسن نصرالله قدردانی کردند

سید حسن نصرالله گروه‌های مختلف اسلامی یمن با صدور بیانیه‌های متعددی از مواضع اخیر دبیر کل حزب‌الله لبنان در حمایت از ملت مظلوم یمن تشکر و قدردانی کردند.

به گزارش نماینده به نقل از پایگاه خبری العهد، گروه‌های متعدد یمنی با صدور بیانیه‌هایی از مواضع اخیر سید حسن نصر الله دبیر کل حزب ‌الله لبنان در قبال بحران این کشور قدردانی کردند.

شورای اسلامی زیدی یمن با صدور بیانیه ‌ای دبیر کل حزب ‌الله لبنان را "سید سخنان حق در دنیا" خواند و خطاب به وی نوشت: تو ثابت کردی که تنها کسی هستی که به اسلام و امت مسلمان اهمیت می‌دهی.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ای سید جهاد شما اسلام اموی و امتداد سعودی- وهابی آن را رسوا کردید و برای کسانی که گوش شنوا داشته باشند، جنایت‌ها و کینه آن ‌ها بر ضد پیامبر امت و دین خاتم وی را نشان دادید، ما در یمن انسان‌ ها و گروه‌ هایی هستیم که افتخار می ‌کنیم که شما ما را درک می ‌کنید و مصیبت ‌هایی که ما از این تجاوز وحشیانه با آن مواجه هستیم را متوجه می‌شوید، تجاوزی که هیچ انسان و حیوان و درخت و سنگی از آن در امان نیست، تجاوزی که با اقداماتی شبیه نازیسم به صورت عمدی به دنبال از بین ‌بردن نسل و زیر ساخت های یمن برآمده و هیچ هدفی جز بازگرداندن ملت یمن به اطاعت و بندگی عربستان ندارد.

شورای اسلامی شافعی یمن در شهر تعز نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن قدردانی از مواضع شجاعانه دبیر کل حزب ‌الله در رد تجاوز سعودی‌ - آمریکایی علیه ملت یمن و کشتن زنان و کودکان بی‌گناه و تخریب زیرساخت ‌های این کشور تأکید کرد این سخنان وجدان های زیادی را در دنیا بیدار کرد و واقعیت توطئه زشت و کینه و خصومت آل سعود و وابستگان آن ها را فاش نمود.

شورای اسلامی صوفی نیز در بیانیه‌ ای ضمن قدرشناسی نسبت به مواضع بلند دبیر کل حزب‌ الله و دفاع از ملت یمن تصریح کرد که ملت بزرگ یمن تا پایان عمر محبت و قدرشناسی خود را از این مواضع خواهد داشت و ما از خدا می‌خواهیم که شما را به عنوان نمادی از عزت و کرامت مسلمانان حفظ کند.

انجمن علمای دین نیز در تلگرافی با اشاره به سخنرانی دبیرکل حزب الله در حمایت از ملت یمن در مراسم حمایت از آن ها در برابر سلطان ظالم نوشت که مردان خدا اینچنین هستند.

این بیانیه تصریح کرد: شما با مواضع خود شوکت متکبران را شکستید و بینی آن ها را به خاک مالیدید و با اظهارات خود چهره زشت آن ها را روشن کرده و دروغ بودن ادعاهایشان را نشان دادید. تنها کاری که از دست ما بر می آید این است که از شما تشکر کنیم و برای شما پیروزی و رستگاری در دنیا و آخرت از خداوند مسئلت کنیم.

نظر شما