شناسهٔ خبر: 92215 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

طرح استانی شدن انتخابات خلاف قانون اساسی است

استانی شدن انتخابات فعال سیاسی اصولگرا گفت: اجرای این طرح نه تنها فوایدی را به دنبال نخواهد داشت بلکه به ضرر کشور و به نوعی خلاف قانون اساسی است.

به گزارش نماینده حبیب‌الله بوربور، دبیرکل جمعیت وفاداران در گفتگو با «نسیم» با اشاره به موضوع استانی شدن انتخابات گفت: اجرای این طرح نه تنها فوایدی را به دنبال نخواهد داشت بلکه به ضرر کشور و به نوعی خلاف قانون اساسی است.

وی ادامه داد: اجزای طرح استانی شدن انتخابات باعث خوهد شد افراد نخبه و دلسوز از دور کاندیداتوری خارج شوند، و به جای آنها لیست‌ها روی کار آیند و این افراد حاضر در لیست در واقع وام‌دار حامیان آن لیست خواهند بود.

بوربور نتیجه اجرای این طرح را تشکیل مجلسی بشین و بلند شو (فرمایشی) دانست و اظهار داشت:این مجلس نمی‌تواند اداره امور را در دست بگیرد و افراد حاضر در این مجلس ناگزیر خواهند بود اهداف حامیان لیست‌ها را اجرا کنند.

دبیرکل جمعیت وفاداران با بیان اینکه پیشنهاد این طرح در حال حاضر مناسب نیست تأکید کرد: متأسفانه ما در کشور احزابی با برنامه و شاخص کاری نداریم، این طرح زمانی قابل اجرا و مفید خواهد بود که درون کشور زمینه حضور احزاب با برنامه مهیا شود و احزاب قادر به ارائه لیست باشند و افراد این لیست‌ها موظف به اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها باشند.

وی افزود: باید فرهنگ تحزب در جامعه نهادینه شود، احزاب شاخص کاری خود را مشخص کنند تا مردم قانع شوند که باید به جریان سیاسی که برنامه مدون ارائه داده است رأی دهند.

بوربور اجرای طرح استانی شدن انتخابات را دارای مشکلات عدیده خواند و تصریح کرد: متأسفانه بر خلاف انتظار با اجرایی شدن این طرح عرصه برای فعالیت کانون‌های قدرت و ثروت فراهم می‌شود و آنها در پی آن خواهند بود که لیست‌ها را در دست بگیرند و افراد خودشان را در سطح استان‌ها مطرح کنند و بالا بیاورند.

این فعال اصولگرا با اشاره به اینکه این طرح توانایی جلوگیری از نفوذ برتری قومی را هم ندارد گفت: متأسفانه این طرح قدرت این را ندارد که جلوی رأی‌های قومی و قبیله‌ای را بگیرد و مانع از حضور توانایی‌ها و استعداد‌ها خواهد شد و به نوعی عدالت را زیر سوأل می‌برد.

دبیرکل جمعیت وفاداران با تأکید بر اهمیت موضوع وحدت اصولگرایان برای حضور در پروسه انتخابات آتی گفت: ما در مجموعه اصولگرایی باید تلاش کنیم که همه احزاب و گروه‌های اصولگرا به یک جمع‌بندی مشترک و واحد برسیم و خط مشی و راهبرد خود را بر اساس مشی جامعتین قرار دهیم.

وی خاطر نشان کرد: در جمعیت وفاداران ۴ اصل اساسی التزام به دین اسلام، انقلاب، امام و ولایت فقیه مبنای فعالیت و همگرایی با سایر گروه‌ها است و ما زیر مجموعه جبهه پیروان خط امام و رهبری تلاش داریم این وحدت را راهبرد اصلی برای حضور در انتخابات قرار دهیم.

 

نظر شما