شناسهٔ خبر: 92212 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

حسینیان مطرح کرد؛

اصول‌گرایان چاره‌ای جز ائتلاف ندارند /تاکید آیت الله مصباح بر وحدت اصولگرایان

روح الله حسینیان در حاشیه مصاحبه با «نماینده» عضو جبهه پایداری: آیت‌الله مصباح یزدی تأکید به وحدت میان جریان اصول‌گرایی دارند و جلسه سه‌ جانبه اخیر میان آیات موحدی، یزدی و مصباح‌یزدی خود گویای نقش وی در به وحدت رسیدن میان اصول‌گرایان است.

به گزارش نماینده روح‌‌الله حسینیان، عضو جبهه پایداری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره انتخابات مجلس دهم و فرق آن با انتخابات مجلس نهم، اظهار داشت: تفاوت میان مجلس نهم با مجلس دهم در این است که در مجلس گذشته، اصلاح‌طلبان چندان قدرتمند وارد انتخابات نشده بودند لذا برای گرم شدن انتخابات و حضور حداکثری مردم پای صندوق‌های رأی اصول‌گرایان چاره‌ای جز رقابت با یکدیگر نداشتند.

وی افزود: با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس دهم با تمام توان و امکانات شرکت خواهند کرد، اصول‌گرایان چاره‌ای جز اتحاد و ارائه فهرست واحد نخواهند داشت و احتمال ائتلاف در جریان اصول‌گرایی بسیار زیاد است.

حسینیان با اشاره به صحبت‌های محمدرضا عارف؛ رئیس بنیاد امید ایرانیان مبنی بر ائتلاف میان اصلاح‌طلبان و اصول‌گرایان گفت: این احتمال وجود ندارد که اصول‌گرایان هرچند معتدل با اصلاح‌طلبان یک فهرست واحد ارائه دهند؛ چرا که آنان پیشینه خود را خراب نخواهند کرد.

این عضو جبهه پایداری اعلام کرد: جلسات وحدت میان همه طیف‌های اصول‌گرایی به‌ زودی برگزار می‌شود که در آن سازوکار انتخابات مشخص می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: تاکنون جلسات متعددی میان موتلفه، ایثارگران و جبهه پایداری برگزار شده است، همچنین هرکدام از اعضا با سایر گروه‌ها جلساتی تشکیل داده‌اند و در آن جلسات نقطه نظرات خود را به یکدیگر نزدیک کرده‌اند و اصول مورد توافق میان همه اصول‌گرایان شکل گرفته است که بر مبنای آن در انتخابات آینده شرکت خواهیم کرد.

وی درباره نقش آیت‌الله مصباح‌ یزدی در به وحدت رسیدن میان اصول‌گرایان خاطر نشان کرد: آیت‌الله مصباح یزدی تأکید به وحدت میان جریان اصول‌گرایی دارند و جلسه سه‌ جانبه اخیر میان آیات موحدی، یزدی و مصباح‌یزدی خود گویای نقش وی در به وحدت رسیدن میان اصول‌گرایان است.  

 

نظر شما