شناسهٔ خبر: 92208 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

زارعی:

پیگیری فوریت‌دار طرح الزام دولت به تصویب توافق هسته‌ای در پارلمان/ پیش‌بینی رفتار متقابل مجلس در صورت کارشکنی آمریکا

زارعی/2 نماینده مردم تهران در مجلس گفت: سخنان مقام معظم رهبری درباره نپذیرفتن هرگونه تهدید در حین مذاکرات موجب اولویت‌ و فوریت یافتن پیگیری طرح الزام دولت به تصویب توافق هسته‌ای در مجلس است.

به گزارش نماینده علی اصغر زارعی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اظهارات امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره «ادامه مذاکرات هسته‌ای در سایه تهدید» و نقش مجلس در این زمینه گفت: در هفته‌های اخیر، طرحی را در مجلس پیگیری می‌کنیم که به علت فعالیت‌های مختلف آمریکایی‌ها و مصوبه سنا که دولت واشنگتن را ملزم به اخذ تایید توافق هسته‌ای با ایران می‌کند ما نیز اقدام متقابلی انجام دهیم.

وی در توضیح خاطرنشان کرد: این طرح عنوان می‌دارد هم به جهت مقابله با این اقدام آمریکایی‌ها و هم با هدف کسب اطمینان از حصول یک توافق خوب برای کشورمان، دولت ملزم به ارائه توافق به مجلس و تصویب آن از سوی نمایندگان شود.

زارعی سخنان امروز مقام معظم رهبری درباره نپذیرفتن هرگونه تهدید از سوی طرف مقابل در حین مذاکرات را موجب اولویت‌ یافتن پیگیری طرح الزام دولت به تصویب توافق هسته‌ای در مجلس خواند و گفت: احتمالا این طرح با فوریت بیشتری در هفته آتی پیگیری خواهد شد.

وی درباره محتوای این طرح اظهار داشت: طرح نمایندگان عنوان می‌دارد که اگر در حین مذاکرات، آمریکایی‌ها رفتار نامناسب سیاسی از خود نشان داده یا اقدام به اعمال تحریم و یا اظهار تهدید کنند ایران می‌تواند مذاکرات را تعلیق کرده و ادامه آن را منوط به عذرخواهی رسمی آمریکایی‌ها کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در حین تدوین این طرح از نظرات مشورتی دستگاه دیپلماسی و تیم مذاکره‌کننده کشورمان نیز از باب کارشناسی کمک خواهیم گرفت.

منبع: فارس

نظر شما