شناسهٔ خبر: 91650 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ

ایران هراسی با طعم هندوانه!

هندوانه برخی رسانه های عربی منطقه طی روزهای اخیر سیاست ایران هراسی را به هندوانه تولید این کشور رسانده اند و با انتشار اخباری جهت دار در صدد ضربه زدن به مبادلات تجاری ایران برآمده اند.

به گزارش نماینده، برخی رسانه های عربی منطقه طی روزهای اخیر سیاست ایران هراسی را به هندوانه تولید این کشور رسانده اند و با انتشار اخباری جهت دار در صدد ضربه زدن به مبادلات تجاری ایران برآمده اند.

این رسانه ها از وجود سوراخ هایی در هندوانه های صادراتی ایران به کشورهای عربی جنوب خلیج فارس خبر داده و مدعی شده اند ممکن است از طریق این سوراخ ها به داخل هندوانه ها سم تزریق شده باشد.

مراجع رسمی عربی تزریق احتمالی سم به هندوانه های ایرانی را رد کرده اند اما گفته شده است برخی کشورهای عربی در واکنش به این اخبار تصمیم گرفته اند مقادیر زیادی از هندوانه های صادراتی ایران را پس بفرستند.

بر اساس گزارش القدس العربی چاپ لندن،‌ وزارت محیط زیست امارات اعلام کرده است طبق گزارش های مربوط به هندوانه وارداتی، علائمی از فعالیت حشره میوه(نوعی سوسم صیفی جات) در هندوانه ها مشاهده شده است که دوره زندگی خود را بر روی میوه تمام کرده اند و اثری از این حشره در داخل هندوانه نیست.

شورای عالی قطر هم بعد از دریافت شکایت هایی درباره مقادیری هندوانه ایرانی که در آن ها ماده شیمیایی تزریق شده است اعلام کرد وزارت شهرداری محموله های هندوانه ایرانی را پس فرستاده است و نمونه ای از آن را به آزمایشگاه ارسال کرده که نتایج اولیه ثابت کرده است این هندوانه ها از نظر ظاهری سالم هستند و بقیه نتایج تا چند روز آینده اعلام می شود.

بر اساس این گزارش در کویت نیز ماموران گمرکی از تخلیه بار هندوانه های ایرانی به دلیل وجود سوراخ های عجیب در آن ها جلوگیری کرده اند.

ضاحی خلفان تمیم معاون پلیس دبی نیز در صفحه تویتر خود با بیان مطالب ادعایی، درباره خطرات میوه های وارداتی از ایران هشدار داده است.

بر اساس این گزارش ماجرای هندوانه های ایرانی در شبکه های اجتماعی به صحنه دعوای دو طیفی تبدیل شده است که یک گروه حامی تحریم کالاهای ایرانی هستند و گروه دیگر معتقد است که سیاست ایران هراسی از حد و مرزش خارج شده و به یک شوخی تبدیل شده است.

 

منبع: تسنیم

نظر شما