شناسهٔ خبر: 91639 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

طلا:

مذاکره کنندگان، انتقادات تلخ منتقدان را بپذیرند

حسین طلا/431 نماینده مردم تهران گفت: هیچ‌ کسی نمی‌تواند خودش را بی‌نیاز از مشورت بداند و کسی هم از مشورت ضرر نکرده است؛ مذاکره‌کنندگان ما انتقاد منتقدان را حتی اگر کمی تلخ هم باشد بپذیرند؛ چرا که کار، کار حساس و مهمی است.

به گزارش نماینده حسین طلا در گفتگو با مهر، با اشاره به آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای برای نگارش متن توافق جامع اظهار داشت: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ما باید بدانند که تکیه این ملت بر یک اراده الهی بوده وگرنه این مردم، نه بر لوزان تکیه کرده‌اند و نه بر ژنو.

وی افزود: همه ما اگر بدانیم که در کجای معادلات این جهان قرار داریم و نگاهمان به مسائل چیست، قطعا در مذاکره ایستادگی لازم را در برابر زیاده‌خواهی‌ها نشان خواهیم داد؛  همچنین باید توجه داشته باشیم که این توافق، متعلق به یک دولت و برخی افراد نیست؛ این، متعلق به یک ملت بوده و دسترنج دانشمندان جوان و خون شهدای آن است،  بنابراین باید مراقب باشیم که قرار است در نهایت با چه چیزی توافق کنیم.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس ادامه داد: اگر توافق هسته‌ای با شتاب صورت گیرد و یا به دلیل نگرانی از بر هم خوردن آن باشد و یا با نگاه‌های حزبی انجام شود، شبیه آن چیزی که مطرح شد که «باید میوه لوزان را در بهارستان بچینیم»، باید بدانند که حتی اگر توافق هم بشود که البته بعید است، اما آیندگان چنین توافقی را ستایش نخواهند کرد و در تاریخ باقی خواهد ماند.

طلا تاکید کرد: بر این اساس باید نگاه ما در روند مذاکرات به امروز و مسائل کوتاه مدت نباشد و به قضاوت تاریخ در این رابطه بیندیشیم.

مذاکره کنندگان، انتقادات تلخ منتقدان را بپذیرند؛ کار، حساس است

وی با اشاره به حساسیت و اهمیت مذاکرات هسته‌ای و نتایج آن، گفت: هیچ‌ کسی نمی‌تواند خودش را بی‌نیاز از مشورت بداند و کسی هم از مشورت ضرر نکرده است؛ مذاکره‌کنندگان ما انتقاد منتقدان را حتی اگر کمی تلخ هم باشد بپذیرند؛ چرا که کار، کار حساس و مهمی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با ابراز امیدواری مبنی بر اینکه نتیجه کار تیم مذاکره‌کننده به گونه‌ای باشد که هم حقوق ملت ایران استیفا شود و هم پیام صلح‌جویی آن به جهان منتقل شود، تاکید کرد: در تاریخ یک مورد را هم سراغ نداریم که ملت ایران در حمله و تهاجم پیشقدم باشد. بنابراین به راحتی می‌توان اگر طرف مقابل واقعا نگران است، نگرانی او را برطرف کرد.

طلا اظهار داشت: خطوط قرمز مذاکرات مشخص است و هیچ‌کسی از این خطوط عبور نخواهد کرد و تیم مذاکره‌کننده نیز در چارچوبی که برای آن مشخص شده، اجازه مذاکره برای تنظیم متن توافق نهایی را دارد.

مذاکرات هسته ای به نتیجه نرسد، صحبت درباره سایر چالش‌ها با غرب بی‌معنی است

وی همچنین در رابطه با اظهارات اخیر رئیس‌جمهور که گفته بود «توافق هسته‌ای مقدمه‌ای برای رفع سایر چالش‌ها با غرب خواهد بود»، گفت: به نظر من در این رابطه توجه به فرمایش مقام معظم رهبری از همه مسائل مهم‌تر است؛ ایشان اشاره کردند که این مذاکرات یک سنگ محک و آزمون بزرگ است که اگر غربی‌ها از خوی استکباری خود دست کشیدند و حقوق ملت ایران را به رسمیت شناختند، این می‌تواند الگویی باشد برای اینکه آیا می‌توان سایر مسائل را نیز با آنها حل کرد یا اینکه این خوی زورمدارانه همچنان برقرار است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: طبیعی است که اگر نتوانیم در این مذاکرات به نقطه مناسبی برسیم و حقوق ملت ایران را استیفا کنیم، مذاکره در سایر عرصه‌ها با غرب معنایی ندارد.

نظر شما