شناسهٔ خبر: 91633 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

سردار سلامی:

ترویج ادبیات مقاومت و جهاد نیاز مبرم جامعه است

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه ترویج ادبیات مقاومت و جهاد را نیاز مبرم جامعه عنوان کرد و گفت: وقایع دوران هشت سال دفاع مقدس باید به عنوان یک حقیقت زنده و جاوید به نسل های آینده منتقل شود.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، سردار حسین سلامی عصر پنجشنبه در پنجمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت همراه با رونمایی از تقریظ حضرت آیت الله خامنه ای بر کتاب «آن بیست و سه نفر» در حسینیه ثارالله کرمان با اشاره به سالروز حضور رهبر معظم انقلاب در استان کرمان اظهار داشت: امروز دهمین سالروز طلوع خورشید ولایت و دیدار مردم استان کرمان با مقام معظم رهبری است.

وی ادامه داد: چرا با وجود اینکه همه قدرت های امروزی عالم که امپراطوری های بی نظیر تمام تاریخ بشر هستند و آن هایی که همواره می خواستند ریشه ملت ایران را از صفحه جغرافیای جهان برکنند، ما هنوز ثابت قدم، مقتدر و توانا ایستاده ایم؟

استقامت رزمندگان دلیل اقتدار ایران

سردار سلامی با بیان اینکه رمز و راز این شکوه چیست؟ گفت: شاید در اولین پاسخ اسرار این استقامت و ماندن و جاودانه شدن و پویش ارتفاعات و ترازهای بلند در نظام جهانی برای این ملت در عظمت روح آن ۲۳ نفر نهفته باشد.

وی ادامه داد: آن ها نمونه ای از قلب های بزرگ، روح های بلند و دل های شجاع در سخت ترین عرصه های جهاد و مبارزه با دشمنان بزرگ خداوند و اسلام و ایران بوده اند.

تاریخ سازنده هویت و شخصیت ملت هاست

جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: هر ملتی پایه های اصلی شخصیت و هویت خود را از شخصیت ها و واقعه های بزرگ می گیرند و در حقیقت تاریخ؛ سازنده هویت و شخصیت ملت هاست.  

سردار سلامی با بیان اینکه انسان هایی وجود دارند که فراتر از زمان حرکت کرده و منبسط تر از مکان تاثیر می گذارند، گفت: برخی واقعه ها نیز اینچنین بوده و هرگز غبار زمان آن ها را کهنه نمی کند.

جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: این وقایع هویت سازند و ساختمان حقیقی شخصیت و شاکله ملت ها را می سازند و به آن ها حیات و بزرگی و عظمت و شکوه می دهند که از آنجمله می توان به عاشورا اشاره کرد.

سردار سلامی ابراز داشت: واقعه عاشورا مانند یک روح جاری از عظمت ها، فضیلت ها و بزرگی ها حقیقت تشیع را می سازد و به شیعیان حیات متفاوتی می دهد و یک وجه ممیزه و امتیازی دست نیافتنی برای او می سازد.

دفاع مقدس جوهره اصلی فرهنگ ملت ایران

وی دفاع مقدس را به تعبیر رهبری قطره ای از آن دریای فداکاری ها، شجاعت ها و ایستادگی ها و تفسیر آیات الهی بر صفحه زمین دانست و افزود: دفاع مقدس جوهره اصلی فرهنگ و اعتبار ملت ایران است و امام راحل (ره) از هر نوجوان یک انسانی در طراز خود ساخت.

جانشین فرمانده کل سپاه ابراز داشت: ثبات قدم، استحکام روح و نیروی شیطانی قدرت را می شکنند و این نشاندهنده حقیقت قدرت ایمان است.

وی ابراز داشت: انسان هایی با شخصیت های عظیم می توانند به عنوان الگو برای جوانان نسل های آتی سرزمین و به عنوان سرچشمه شجاعت، صبر و گذشت قلمداد شوند.

بسیج جامعه جهانی برای ممانعت از پیشرفت های علمی ایران

سردار سلامی تصریح کرد: این الگوها عامل ایستادگی و عظمت ایران در برابر قدرت های بزرگ است که باعث شده که امروز دامنه اعتبار، منزلت و اقتدار این کشور بزرگ را تا هزاران کیلومتر آن سوی مرزهای جغرافیاییش امتداد داده شود.

وی گفت: با هدایت پیشوای انقلاب هر سال با مفاهیمی جدید طبقات منزلت این ملت رفعت می بخشند و ملت ایران با مفاهیمی چون آزادگی و استقلال و مقاومت در جهان شناخته می شوند.

سردار سلامی اظهار داشت: امروز به برکت فتوای مقام معظم رهبری در عرصه علم و فناوری پیش می رویم و سینه فضا را می شکافیم و ماهواره هایمان را در مدار قرار می دهیم.

وی ادامه  داد: پیشرفت های علمی ایران به گونه ای است که تمامی جهان بسیج می شوند تا ما را از دستیابی به این شاخصه محروم کنند و باز ما می ایستیم.

ترویج ادبیات مقاومت و جهاد نیاز مبرم جامعه

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه ایران اسلامی در نهضت تولید علم، اقتدار علمی و مدیریت جهادی مقابل هیچ قدرتی کوتاه نمی آید، افزود: اینکه دشمن را وادار می کنیم که با ملت ایران با احترام و عظمت سخن بگویند ناشی از روح بزرگ آن ۲۳ نفر است و باید بدانیم افرادی این چنینی بیشمارند.

وی ابراز داشت: وقتی ملت و مکتب و رهبر بزرگ می شوند آن وقت یک ملت در جهان غوغا می کند و این روح دین و روح عاشوراست که در کالبد نوجوانان ما پهلوانانی شکست ناپذیر می سازد و به همین دلیل پیشوای بزرگ ما با خواندن این کتاب سرشار از مهربانی و عطوفت نسبت به این افراد می شوند.

سردار سلامی تصریح کرد: امروز به ترویج ادبیات مقاومت و جهاد بیش از هر زمان دیگری نیاز داریم و جنگ یک نهر جاری از فداکاری ها، شکیبایی ها، امیدها و سختی کشیدن هاست و این واقعه مهم باید با زمان به عنوان یک حقیقت زنده و جاوید منتقل شود.

ارسال به

    نظر شما