شناسهٔ خبر: 91609 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

روحانی در نشست خبری:

فکت شیت راقبل آمریکایی ها منتشرکردیم/کابینه احتیاج به ترمیم ندارد

روحانی/2 رییس‌جمهور در نشست خبری پایان سفر به شیراز در پاسخ به سئوالی پیرامون انتشار فکت‌شیت ایرانی گفت: "فکت‌شیت ایرانی" ساعتی قبل از بیانیه لوزان و قبل از آمریکایی‌ها منتشر شد.

به گزارش نماینده، حجت الاسلام حسن روحانی ظهر پنجشنبه در نشست خبری در شیراز در پاسخ به سوال خبرنگاری که «آیا وقت آن نرسیده که رئیس جمهور با هدف ترمیم کابینه و حفظ پایگاه اجتماعی خود دکتر ظریف را در کابینه تکثیر کند» گفت: در دولت کارهای بسیار زیادی شده البته چون سیاست خارجی برجسته تر انجام شده مردم با تیزبینی این دیپلماسی را دنبال کردند.

وی بیان کرد: وزرای فعال کم نداریم اما در عین حال چنانچه کابینه نیاز به ترمیم داشته باشد انجام می دهیم اما امروز نیازی به این کار وجود ندارد.

رئیس جمهور با بیان اینکه فکت شیت را قبل از آمریکایی ها منتشر کردیم، بیان کرد: یک ساعت قبل از شبی که تفاهم انجام گرفت و بیانیه لوزان اعلام شد فکت شیت از جانب ما منتشر شد که همان زمان رسانه های خارجی نیز اعلام کردند.

حجت الاسلامی روحانی عنوان کرد: نمی دانم به چه دلیل عده ای حافظه اشان ضعیف شده، این موضوع به روشنی از جانب ما اعلام شد و ما نیز نظرات خود را اعلام کردیم.

وی در بخش دیگری از سخنانی خود در پاسخ به سوالی که «شاه کلید رفع مشکلات استان فارس چیست» نیز عنوان کرد: کلید همه مشکلات در توسعه استانها، حضور مردم و کارآفرینان در عرصه اقتصادی است. آنها باید به صحنه بیایند تا مشکلات برطرف شود و تولید رونق بگیرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه پهنای باند در کشور افزایش می یابد، افزود: ۸۰ روستا در فارس تاکنون دارای اینترنت نبودند و در سال جاری به این شبکه می پیوندند و همچنین شهرهای بزرگ فارس از افزایش پهنای باند برخوردار خواهند شد.

حجت الاسلام روحانی تصریح کرد: یکی از مباحث زیرساختی استان فارس تولید آلومینیوم بود که کلنگ کارخانه تولید آلومینیوم با اعتباری بالغ بر ۱۲۰۰ میلیارد تومان به زمین خورد.

وی اضافه کرد: در بحث تولید آلومینیوم برنامه ریزی به گونه ای انجام شده که دولت اعتبار اولیه را تامین می‌کند.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به وضعیت کارخانه های تعطیل و نیمه تعطیل نیز عنوان کرد: کارخانه هایی که مشکل سرمایه در گردش دارند، دولت سرمایه آنها را تامین می کند.

حجت الاسلام روحانی بیان کرد: در شرایطی که نرخ نفت به نصف رسید، کارهای بزرگی از جانب دولت در بخش سلامت انجام شد و همچنین به مرور برنامه ریزی کردیم که از رکود خارج شویم، تورم را مهار کرده و در زمینه اشتغال نیز کارهای بزرگی انجام شد.

وی ادامه داد: زمینه های رشد در بخش انرژی با تکمیل فاز ۱۳۲ پارس جنوبی و راه اندازی گام به گام دیگر فازها از فعالیت های دیگر دولت است.

تولیدات کشاورزی به ۱۰۳میلیون تن رسید

رئیس جمهور ادامه داد: امروز تولید محصولات کشاورزی در کشور به ۱۰۳میلیون تن رسیده که در هیچ زمانی پس از انقلاب به اندازه امروز انبارهای ما مملو از کالا نبوده است.

حجت الاسلامی روحانی یادآور شد: در گذشته فقط برای سه یا چهار ماه ذخیره داشتیم اما امروز ذخیره کالاهای اساسی در کشور به شش ماه رسیده است.

وی گفت: در زمینه آب نیز بودجه ای که برای صرفه جویی، تامین، و استحصال آب تخصیص یافته حدود ۱۰ میلیارد تومان است.

رئیس جمهور با اشاره به رفع مشکلات آبی فارس نیز بیان کرد: در سال ۹۴ و ۹۵ به ۷۰۰ روستا آبرسانی انجام می شود.

روحانی در خصوص تامین آب مورد نیاز فارس نیز عنوان کرد: یکی از راه های تامین آب این استان از طریق دریاست که جدا از آن بحث خرید آب از کشورهای دیگر نیز مطرح است که در این راستا باید برای راه اندازی نیروگاه های معمولی و زیر ۱۰۰مگا وات در بخش تولید برق و شیرین کردن آب از بخش خصوصی استفاده کنیم.

امکانات رفاهی و گردشگری فارس تقویت می شود

به نقل از مهر، وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مباحث گردشگری از جمله ظرفیت‌های مهم استان فارس است گفت: امکانات بسیار مناسبی در زمینه گردشگری در فارس وجود دارد و دولت نیز مصمم است امکانات رفاهی و گردشگری استان را تقویت کند و در این راستا ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار تا پایان سال به منظور افزایش مراکز اقامتی استان تصویب شده که ۱۵ مورد تا پایان سال جاری ساخته خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه صنعت و محیط زیست نباید فدای یکدیگر شوند، گفت: محیط زیست استان فارس مشکلات زیادی دارد که ازجمله آن برای خروج پریشان از پریشانی و بازشدن بخت بختگان باید گامهای موثری برداشت و در این مورد سازمان و محیط زیست، وزارت نیرو و جهاد کشاورزی باید همکاری بسیار مناسبی داشته باشند.

روحانی گفت: در خصوص منطقه بهرام گور و معادن این منطقه نیز باید هماهنگی ایجاد شود تا هیچکدام از این دو بخش به مشکلی برنخورند.

تخصیص چهار هزار میلیارد تومان سرمایه در گردشگر برای راه آهن شیراز - بوشهر

 وی با بیان اینکه اعتبار مناسبی در بخش راه آهن شیراز به اصفهان مد نظر قرار داده شده، گفت: چهار هزار میلیارد تومان به عنوان سرمایه در گردشگر از جانب بانک مرکزی برای تکمیل پروژه ها تخصیص یافته که البته راه آهن شیراز – بوشهر زمانی به صرفه می شود که امکان اتصال به خلیج فارس نیز فراهم شود.

رئیس جمهور درباره آزاده شیراز – اصفهان نیز بیان کرد: با اینکه این پروژه اعتبار بسیار بالایی می خواهد مطالعات لازم انجام شد اما اعتقاد داریم بخش خصوصی باید مشارکت کند و بازگشت سرمایه نیز برایش به همراه داشته باشد.

درسفر رئیس جمهور ۹۲ طرح و پروژه مطرح شد که تا سال ۹۵ عملیاتی خواهند شد و این طرح ها در طول امسال و سال آینده ۹۵۳ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۲-۱۱ ۱۸:۴۸حسن 0 0

    دولت یازدهم اهل شعار دادن و شلوغ بازی نیست ولی اهل اتهام زدن به هر کس و هر نماینده مجلس و هر دولتمرد شایسته دیگر و مردم را در جریان امور هسته ای قرار ندادن هست. ضمنا مردم و متخصصین دلسوز و صاحب رای حافظه شان ضعیف نشده بلکه قوی تر از قبل هم شده چون متدینین متخصص  از دست ندانم کاریهای همین گروه در ایام میانسالیشان خیلی خون دل خوردند حال که ایام پیری و مصلحت اندیشی را سپری میکنند به طریق اولی چند پله از بیمناکی و نگرانی فراتر هستند.چون این گروه که قادر به حل مشکلات داخلی نیستند چطور میتوانند حتی یک مو از این خرسهای کار کشته و خونخوار(که کشتن انسانهای بیگناه با  داس شورای امنیت و حق وتو از کشتن یک پرنده در قفس برایشان راحتتر است) بکنند. امریکائیها در خلال مذاکره در حال دروغگوئی و نیرنگ زدنند چطور یک سند مکتوب تعهد آور به تیم خوش باور هسته ای ما ارائه دهند.برگرید به کلام حکمت آمیز رهبری و فرصتهای طلائی مردم را بیش از این ،با این خیال و توهم از دست ندهید.
                                

نظر شما