شناسهٔ خبر: 91256 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مطمئنم امسال هیچ یارانه ای به بخش صنعت اختصاص پیدا نمی‌کند

سهل ابادی43 رئیس خانه صنعت و معدن ایران با بیان اینکه امسال نیز مطمئن هستم یارانه نیز به بخش صنعت اختصاص پیدا نمی‌کند، گفت:هم اکنون بخش صنعت ۴۰ هزار میلیارد تومان از دولت بابت سهم خود از منابع هدفمندی یارانه‌ها طلبکار است

به گزارش نماینده، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در گفت‌وگو با تسنیم، در رابطه با سهم یارانه بخش صنعت که این روزها صحبت از پیشنهاد دو هزار میلیارد تومانی در کمیسیون اقتصادی ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی مطرح است، اظهار داشت: بنده صحبتی درمورد کم یا زیاد بودن این رقم اعلام نمی‌کنم چرا که مطمئن هستم امسال نیز هیچ یارانه‌ای به بخش تولید اختصاص پیدا نخواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه ما از وضعیت دولت و سطح درامدی آن بی اطلاع نیستیم، افزود:هم اکنون بخش صنعت ۴۰ هزار میلیارد تومان از دولت بابت سهم خود از منابع هدفمندی یارانه‌ها طلبکار است

سهل آبادی گفت: سطح درآمدی وزارت اقتصاد از وصول مالیات در سال گذشته نسبت به سال ۹۲ حدود  ۴۰ تا ۵۰ درصد رشد داشته است که باید بگویم حجم زیادی از این وصول مالیات‌ها متعلق به بخش صنعت است.

رئیس خانه صنعت معدن ایران اضافه کرد: بخش صنعت بر اساس تعهدات خود به فعالیت می‌پردازد ولی دولت علی رغم تمام وعده‌ها در اختصاص یارانه به این بخش  اقدام مؤثری را انجام نداده است. این موضوع باعث شده تمام واحدهای صنعتی همچنان با مشکلات متعددی روبه رو باشند.

سهل‌آبادی با تاکید بر اینکه امسال نیز مطمئن هستم یارانه نیز به بخش صنعت اختصاص پیدا نمی‌کند تصریح کرد: علی‌رغم تمام مکاتبات خانه صنعت و معدن برای اجرایی شدن تمام مطالبات واحدهای صنعتی متاسفانه هنوز به نتیجه مناسبی دست پیدا نکرده‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما