شناسهٔ خبر: 91241 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

پیش‌بینی تسهیلات ۴ هزار میلیارد تومانی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان

محجوب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اعلام این که ۴ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال فارغ‌التحصیلان در نظر گرفته شده است، گفت: این میزان با رایزنی وزارت تعاون، کار و رفاه و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تخصیص می‌یابد.

به گزارش نماینده، علیرضا محجوب در گفت‌وگو با فارس، درباره تسهیلات ۴ هزار میلیارد تومانی برای اشتغال گفت: این میزان طبق بودجه سال ۱۳۹۴ برای اشتغال فارغ‌التحصیلان در نظر گرفته شده است.

وی افزود:‌ این منابع به صورت نقدی دراختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار خواهد گرفت که معاونت اشتغال آن باید صرف امور زیربنایی اشتغال کند.

محجوب با تأکید بر اینکه یک‌هزار میلیارد تومان از این میزان به بیمه بیکاری تخصیص داده خواهد شد، گفت: کل منابع باید با انعقاد تفاهم‌نامه مکتوب از محل ردیف اعتباری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تخصیص یابد.

وی در پاسخ به این سوال فارس که طبق قانون، برای تخصیص ۴ هزار میلیارد تومان از کلمه «تا» استفاده شده است، یعنی اینکه تا ۴ هزار میلیارد تومان، بنابراین امکان تخصیص کمتر آن وجود دارد، در این زمینه چه تمهیداتی اندیشیده شده است، گفت: ۴ هزار میلیارد تومان طبق رایزنی به طور کامل تخصیص داده خواهد شد.

نظر شما