شناسهٔ خبر: 91193 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

وظیفه دولت سامان دادن فقر و بیکاری است

سبحانی نیا43 عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: وظیفه دولت است که فقر و بیکاری را سامان دهد.

به گزارش نماینده حجت الاسلام حسین سبحانی نیا عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رئیس جمهوری در همایش سراسری فرماندهان ناجا در خصوص امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: قانون متولی رفع فقر و بیکاری را مشخص کرده است و از نظر قانون دولت و مجلس و قوه قضائیه وظایف مشخصی دارند اما دستگاه اجرایی مسئولیت اش این است که ظرفیت های کشور را برای اداره خوب کشور و رفع تنگناها در مسائل مختلف اقتصادی و سیاسی و فرهنگی به کار گیرد.

سبحانی نیا تصریح کرد: مساله فقر و بیکاری و رفع آن یکی از مطالباتی است که مردم و نمایندگان مردم دارند تا یک برنامه ریزی درست برای رفع مشکلات آنها صورت گیرد و مشخص است که مخاطب دولت است و دولت باید با برنامه ریزی صحیح این مسائل را سامان دهد و دستگاههای دیگر نیز در این زمینه اگر کمکی می توانند انجام دهند و دولت را یاری کنند.

وی افزود: موضوع امر به معروف و نهی از منکر و کارهای فرهنگی را باید در کشور توجه داشته باشیم زیرا کشور ما اسلامی است و باید در چارچوب تعالیم اسلامی به نحو خوبی اداره شود و روابط اسلامی نیز رعایت شود. در بخش فرهنگی، امر به معروف و نهی از منکر از دستورات اسلامی است که این اصل، مورد تاکید مراجع و علما ء و بزرگان همیشه بوده و هست.

عضو هیات رئیسه مجلس خاطر نشان کرد: اگر قانونی در مجلس تصویب می شود برای این است که کاری را ضابطه مند کند که خودسرانه صورت نگیرد و هر کسی هم مدعی اینکار نشود و در چارچوب مشخصی افراد کاری را انجام دهند و افراط و تفریط نیز صورت نگیرد و قانونمند بوده و ضمانت اجرایی داشته باشد.

وی بیان داشت : مجلس قانون برای امر به معروف و نهی از منکر تدوین کرده و این مساله برای نظام اسلامی یک اصل است. دولت اگر قانون را خوب اجرا کند به نفع دولت است و نباید تعارضی با کارهای دولت داشته باشد. دولت افتخاراش این است که دولت اسلامی می باشد و قوانین اسلامی را عمل می کند و حتما دولت از این اصل باید استقبال کند نه اینکه جبهه ای در مقابل این قوانین گرفته شود.

نظر شما