شناسهٔ خبر: 91082 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ

شاکری خبر داد:

اعضای شورا خواستار برکناری گیل آبادی شدند/ دیدار با رئیس جمهور کنسل شد

شاکری/2 شاکری عنوان داشت: گیل آبادی مطلبی توهین آمیز و ادبیات نامناسبی را در مورد حافظی بکار برده بود. اعضای شورای شهر طی نامه ای، برکناری رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل شهرداری تهران را از آقای قالیباف خواستار شدند.

مجتبی شاکری، با اشاره درخواست اعضای شورا برای برکناری یکی از مدیران شهرداری در گفتگو با نماینده اظهار داشت: در جلسه علنی روز سه شنبه گذشته، آقای حافظی بر اساس اطلاعاتی که داشتند در خصوص خشکاندن برخی درختان در منطقه ۲ شهرداری تذکر دادند و خواستار جلوگیری شهرداری از قطع زنجیره ای درختان شدند. نماینده شهردار در جلسه شورای شهر نیز ضمن تایید حق مطالبه گری نمایندگان، توضیح دادند که این اتفاق در قبل بوده و شهرداری نیز در این خصوص به مالک تذکر داده است.  

عضو شورای شهر تهران در ادامه تشریح کرد: بعد از تذکر آقای حافظی ظاهراً رئیس مرکز اطلاع رسانی شهرداری (گیل آبادی) مطلبی توهین آمیز و ادبیات نامناسبی را در مورد ایشان بکار برده بود و در جلسه غیر علنی امروز مسجد جامعی این موضوع را در صحن مطرح کرد.

وی ضمن تأکید بر ادبیات نامناسب گیل آبادی و حق مطالبه گری نمایندگان شورا ادامه داد: اعضای شورای شهر طی نامه ای، برکناری رئیس مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل شهرداری تهران را از آقای قالیباف خواستار شدند.

عضویت در شورا شغل محسوب نمی شود

مجتبی شاکری همچنین در واکنش به تصویب دوفوریت طرح الحاق یک جزء به ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس، نیز تصریح کرد: شورای نگهبان در این زمینه می تواند موثر باشد. در قوانین موجود شورای شهر به عنوان شغل تلقی نمی شود. حتی در برخی از شهرها جلسات شورا دوهفته یکبار برگزار می شود بنابراین از شواری شهر نمی توانند کسب درآمدی داشته باشند. این مسئله ابعاد گسترده ای دارد که اگر همه جانبه دیده نشود، قانون دچار تناقض می شود.

به گزارش نماینده؛ در صورت تصویب نهایی طرح مذکور یک متن به‌عنوان جزء ۲۹ به بند الف ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی الحاق می‌شود و بر این اساس اعضای شوراهای اسلامی شهرها نیز به‌واسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن در انتخابات مجلس محروم می‌شوند.

دیدار با رئیس جمهور کنسل شد

عضو شورای شهر تهران، در نهایت از کنسل شدن دیدار روز سه شنبه اعضای شوراها با رئیس جمهور خبر داد.

نظر شما