شناسهٔ خبر: 90956 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا

رییس کمیسیون اصل ۹۰:

دستگاه های اجرایی اراده خوبی برای مبارزه با زمین خواری دارند

پورمختار رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: خوشبختانه اراده خوبی برای مبارزه با پدیده زمین خواری به خصوص در دستگاه های اجرایی همچون وزارت جهاد کشاورزی و راه و شهرسازی به وجود آمده است.

به گزارش نماینده محمدعلی پورمختار روز شنبه با تاکید بر پیگیری کمیسیون اصل ۹۰ درباره پرونده زمین خواری، افزود: خوشبختانه مساله مبارزه با زمین خواری به یک گفتمان ملی تبدیل شده و مسوولین هم در این زمینه ورود پیدا کرده اند.

وی با بیان این که باید اقداماتی هدفمند درجهت جلوگیری از ساخت و ساز انجام شود، اضافه کرد: البته در برخی استان ها تخلفات همچنان ادامه دارد اما کمیسیون اصل ۹۰ به استانداران این استان ها تذکر داده تا از زمین خواری و ساخت وسازهای غیرمجاز جلوگیری کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که کمیسیون اصل ۹۰ بازدیدهای سرزده و نامحسوسی از ادارات و دستگاه های مختلف درزمینه زمین خواری انجام می دهد، خاطر نشان کرد: چند وقت پیش نیز بازدیدی از محلی در استان مازندران داشتیم.

پورمختار همچنین درباره آخرین روند پیگیری پرونده خام فروشی مواد اولیه در کشور گفت: درحال حاضر پیگیر نحوه واگذاری معادن و علت خام فروشی ها و نحوه فروش آن در بازار هستیم.

منبع: ایرنا

نظر شما