شناسهٔ خبر: 90810 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

زاکانی: مجلس باید در متن مذاکرات قرار گیرد، نه این که در حاشیه باشد

زاکانی نماینده مردم تهران با اشاره به این که مسوولان باید مردم را محرم و شریک در جزییات امور خود بدانند، اضافه کرد: مجلس باید در متن ماجرا قرار گیرد، نه این که در حاشیه آن باشد.

به گزارش نماینده به نقل از ایسنا، علیرضا زاکانی، عصر پنج‌شنبه ۳ اردیبهشت در همایش «انرژی هسته‌ای حق امروز – نیاز فردا» که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: وقتی به عنوان فن‌آوری هسته‌ای دقت کنید، یعنی که هویت یک ملت و این حرف به وجود یک ملت بستگی دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که در این مذاکرات یک طرف لیبرال و سرمایه‌داری و طرف دیگر انقلاب ما قرار دارد، ایران را تنها کشور مستقلی دانست که همین استقلالش ایجاد کننده کابوس وحشت برای رقیب شده است.

زاکانی با اشاره به این که طرف مقابل از الگو شدن ما در دنیا به عنوان یک الگوی موفق می‌ترسند، گفت: ایران دارای ایدئولوژی است که بعد از ۳۷ سال مقابله در یک اوج و در مقابل نظام سلطه است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که مساله در چیستی هویت و چرایی دشمنی با ایران است، گفت: فن‌آوری هسته‌ای را می‌توان از جهت‌های سیاسی، امنیتی، فن‌آوری، علمی و اقتصادی و دیگر ابعاد تحلیل کرد.

زاکانی اضافه کرد: ما معتقدیم که توافق باید توافقی باشد که باعث حفظ استقلال، عزت، رشد و گسترش فن‌آوری شود و ما را در حوزه فن‌آوری و توسعه آن آزاد بگذارند.

وی در ادامه با اشاره به این که مسوولان باید مردم را محرم و شریک در جزییات امور خود بدانند، اضافه کرد: مجلس باید در متن ماجرا قرار گیرد، نه این که در حاشیه آن باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر این که مذاکرات ادامه دارد و نیازی به مطرح کردن جزییات آن نیست، گفت: ما نمی‌خواهیم توافقات انجام و بعد جزییات آن مطرح شود، بلکه منظور ما این است که باید قبل از توافق جزییات آن مشخص شود.

زاکانی تصریح کرد: ما کسی را نمی‌کوبیم ما می‌گوییم اهل ایمان آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسند و زیر بار ذلت نمی‌روند.

نظر شما