شناسهٔ خبر: 90801 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

زارعی مطرح کرد؛

عربستان نمی‌خواهد از تجربه شکست «طوفان قاطعیت» عبرت بگیرد/ شکست سیاست های آمریکا در منطقه

زارعی/2 عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با تأکید بر اینکه رژیم دست‌نشانده آل‌سعود نتوانست مردم یمن را شکست دهد، گفت: شکست عملیات طوفان قاطعیت شکست سیاست‌‌های راهبردی آمریکا در منطقه نیز بود.

به گزارش نماینده علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با فارس، ‌ درباره تهاجم نظامی رژیم آل سعود به یمن با حمایت آمریکا گفت: اعلام پایان عملیات «طوفان قاطعیت» به معنی اعلام شکست بود.

وی با تأکید بر اینکه رژیم دست‌نشانده آل‌سعود نتوانست  مردم یمن را شکست دهد، گفت: شکست عملیات طوفان قاطعیت شکست سیاست‌‌های راهبردی آمریکا در منطقه نیز بود.

زارعی از پیروزی مردم یمن در برابر هجمه رژیم آل‌سعود به عنوان پیروزی خون بر شمشیر یاد کرد و گفت: مردم یمن با تحمل سختی‌ها اراده خود را به دشمن تحمیل کردند، اما گویا آمریکایی‌ها و سعودی‌ها نمی‌خواهند از این تجربه عبرت گیرند.

وی افزود: بدتر این است که عملیات دیگری با عنوان «احیای امید» به راه انداخته‌اند که این نشان از نادانی برنامه‌ریزان سعودی و آمریکایی دارد.

وی با یادآوری تخریب زیرساخت‌ها و کشتار مردم بیگناه یمن در نتیجه تجاوز سعودی‌ها اظهار داشت: آیا مردم یمن می‌توانند دیگر امیدی می‌توانند به عربستان سعودی‌ داشته باشند؟

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: این هجمه مردم یمن را به این نتیجه رساند که باید متکی به خود باشند و دیگر ملت‌های منطقه را نیز متقاعد کرد که اگر در برابر هجمه به اعتقادات‌شان مقاومت کنند، هیچ قدرتی یارای شکست دادن آنها را ندارد.

زارعی در پایان خاطرنشان کرد: ملت مقاوم یمن ایستادگی کردند و ایستادگی خواهند کرد و شاهد پیروزی نهایی خواهند بود و به همگان ثابت خواهند کرد که مقاومت، ملت‌ها را به پیروزی می‌رساند.

نظر شما