شناسهٔ خبر: 90748 - سرویس تاریخ
نسخه قابل چاپ

برگی از تاریخ ؛

آیت الله هاشمی : زمین گنجایش ۲ هزار میلیارد انسان را دارد !!

علیرغم سیاست غلط و غیر قابل جبران دولت هاشمی در طول دهه ۷۰ وی اوایل دهه ۶۰ این گونه فکر می کرد که زمین گنجایش دو هزار میلیارد انسان را دارد و نباید در جهت کنترل جمعیت تلاش کرد !

به گزارش نماینده آیت الله هاشمی رفسنجانی در خطبه های سوم اردیبهشت سال ۱۳۶۱ در رابطه با کنترل جمعیت به مبحث عدالت اجتماعی پرداخته و گفت کنترل جمعیت تزی استعماری است .

وی اظهار داشت : یک کسی به نام مالتوس حدود دو قرن پیش نظریه ای داده است و گفته است که انسان ها رشدشان تصاعدی است و بازده مواد غذایی در زمین تصاعدی نیست و ممکن است روزی به جایی برسیم که مواد غذایی زمین به اندازه نیاز رشد انسان ها نباشد و بنابراین تاریخ و آینده انسان محکوم است به آن که عده زیادی از مردم از گرسنگی بمیرند ، این فرضیه و نظریه ای است که مالتوس می دهد و کتاب مقدس استعمارگران غربی می شود و این فرضیه را خیلی مهم تلقی می کنند و بعد مسئله تولید و کنترل نسل را و مسائل دیگری را بر این اساس تنظیم می کنند این ها مدعی اند که منابع زمین در آینده به اندازه نیاز انسان هایی که با این حرکت خاص تصاعدی که دارد رشد می کند کافی نیست بنابراین باید بخشی از مردم یا با کنترل حذف بشوند و یا باید بپذیریم که بخشی از مردم گرسنگی بکشند با این زیربنا فقر اکثریت دنیا را توجیه می کنند و کنترل جمعیت دنیا را تا از انفجار جمعیت جلوگیری کنند چون انفجار همیشه به ضرر استعمارگران است و فکر کرده اند که زمینه ای برای خودشان درست بکنند تا برای همیشه نسل این ها مسلط بر اوضاع اقتصادی دنیا باشد .

زمین گنجایش ۲ هزار میلیارد نفر را دارد !

وی ادامه داد : از نظر اسلام این اصل قابل قبول نیست ما با آیات فراوانی از قرآن می فهمیم که مطلب جز این است . قرآن می فرماید « هر چه که نیاز در شما آفریدیم جواب این نیاز را هم برای شما داده ایم » و به طور کلی جهان بینی ما که خداوند در آن طراح جهان است و خوشبختانه دانشمندان بیغرض دنیا هم این مطلب را تائید می کنند و می گویند زمین ما استعداد غذا دادن به ۵۰۰ برابر جمعیت موجود دنیا را دارد یعنی اگر الان جمعیت دنیا ۴ میلیارد نفر باشد دو هزار میلیارد آدم اگر در دنیا بیاید با علوم و کشفیات و با امکانات فکری موجود بشر می شود آنان را تغذیه نمود . حالا چه چیزهایی در آینده کشف بشود و انسان چه چیزهایی از فضا و کرات دیگر بگیرد و از اعماق زمین به دست آورد علاوه است .

هاشمی گفت : پس ما این اصل در ذهنمان باشد که در طراحی آفرینش و در جهان انسان و این زمین خداوند ترتیبی داده است که اگر بشر راه حق را برود تولید و توزیع مواد و غذا در دنیا عادلانه باشد در این جهان و بر پشت این کره خاک ضرورت آن که یک انسان گرسنه بماند نداریم .

نظر شما