شناسهٔ خبر: 90665 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

رحماندوست:

نتیجه تحقیق و تفحص از زندان‌ها در حال طی مراحل اداری است

مجتبی رحماندوست/1* عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به نتیجه تحقیق و تفحص از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های قوه قضائیه گفت: این تحقیق و تفحص هنوز در حال طی مراحل اداری است.

به گزارش نماینده، مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص نتیجه تحقیق و تفحص از زندان‌ها و بازداشتگاه‌های قوه قضائیه و وزارت اطلاعات، دادگاه ویژه روحانیت و سازمان قضایی نیروهای مسلح و نیروهای انتظامی اظهار داشت: این تحقیق و تفحص هنوز در کمیسیون قضایی مجلس در حال طی مراحل اداری است و هنوز به اتمام نرسیده است.

وی با اشاره به عملکرد قوه قضائیه نیز گفت: بنده عملکرد این قوه را موفق نمی‌دانم، ضمن اینکه منکر فعالیت‌های مناسب بسیاری از قضات و پرسنل این قوه هم نیستم چرا که وضعیت قضایی کشور نباید به گونه‌ای باشد که مردم برای احقاق حق خود از مراحل اداری دور و دراز و اطاله دادرسی و برخورد نامناسب پرسنل قوه قضائیه واهمه داشته و از شکایت خود صرف‌نظر کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طولانی شدن مراحل دادرسی مردم را ناامید می‌کند، گفت: مردم هنگامی که رئیس محترم قوه قضائیه و معاونان و مسئولان عالی قضایی را در جلسات هفتگی می‌بینند، منتظرند تا مشخص شود مشکلات قضایی آنها چه زمانی و چگونه حل می‌شود و دستورات جدید رئیس قوه قضائیه در مورد مسائل این قوه چیست و چه تدبیر جدیدی برای احقاق حقوق مردم و تصحیح در امر قضایی اندیشیده شده است. 

رحماندوست ادامه داد: متاسفانه زمانی که رئیس قوه قضائیه به تحلیل و بررسی مسائل سیاسی ایران و جهان می‌پردازد، کمتر سراغ مسائل قضایی می‌رود و مردم از کسب اطلاع از تدابیر جدید در قوه قضائیه ناامید می‌شوند. بنابراین توصیه می‌کنم که ایشان رسیدگی هرچه بهتر و بیشتر مسائل قضایی در دستور کار قرار دهند و به صورت هفتگی مردم را از روند آن آگاه کنند تا اعتماد مردم به دستگاه قضایی جلب شود.

منبع: تسنیم

نظر شما