شناسهٔ خبر: 90510 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

نشست ۳جانبه ایران،سوریه وسوئیس برگزار می شود/ فردا؛ نشست ایران، عراق و سوریه

نشست سه جانبه سوریه نشست سه جانبه ایران، روسیه و سوئیس امروز در محل وزارت امور خارجه کشورمان در تهران به منظور بررسی ابعاد مختلف بحران سوریه برگزار می شود.

به گزارش نماینده به نقل از مهر، نشست سه جانبه ایران، روسیه و سوئیس صبح امروز در محل وزارت امور خارجه کشورمان در تهران به منظور بررسی ابعاد مختلف بحران سوریه برگزار می شود.  

حسین امیرعبدالهیان، معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان،  فیصل المقداد، قائم مقام نخست وزیر سوریه و همچنین معاون وزیر امور خارجه سوئیس در این نشست حضور خواهند داشت.  

امیرعبدالهیان درباره برگزاری این نشست گفته است: تمرکز ما در این نشست بررسی ارسال کمک های انسان دوستانه به سراسر سوریه و یافتن ساز و کارهایی است که همه مناطق در این کشور زیر پوشش قوی تر این کمک های بین المللی قرار گیرد.

همچنین قرار است نشست سه جانبه ایران، عراق و سوریه نیز روز چهارشنبه در تهران برگزار شود.  

 در این نشست نیز حسین امبر عبدالهیان، فیصل المقداد و نزار خیرالله، معاون وزیر امور خارجه عراق حضور خواهند داشت.  

نشست سه جانبه ایران، عراق و سوریه پیش از این یک بار دیگر در تهران در سطح وزرای خارجه سه کشور در حاشیه اجلاس بین‌المللی جهان علیه خشونت و افراط‌گری برگزار شد.  

امیرعبدالهیان درباره این نشست روز چهارشنبه نیز معتقد است: این نشست بر راه حل سیاسی و یافتن ساز و کارهای مناسب برای تقویت روند های سیاسی، مبارزه با تروریسم و کمک به گسترش صلح، ثبات و امنیت در منطقه با محوریت سه کشور متمرکز است و تلاش می شود با شکل گیری گفتگوهای جدی راهکاری برای این مسائل مدنظر قرار گیرد.  

نظر شما