شناسهٔ خبر: 90356 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

حیدرپور بیان کرد:

حمله نظامی عربستان به یمن زیرپا گذاشتن همه مقررات بین‌المللی است

حيدرپور43 عضو کمیسیون امنیت‌ ملی مجلس گفت: می‌توان حمله عربستان به یمن را اقدامی آشکار در زیرپا گذاشتن همه مقررات بین‌المللی نامید.

به گزارش نماینده عوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در شهرضا با محکوم کردن حمله عربستان به یمن اظهار داشت: می‌توانیم حمله عربستان به یمن را اقدامی آشکار در زیرپا گذاشتن همه مقررات بین‌المللی بنامیم.

وی افزود: یمنی‌ها در واقع مردمی هستند که به‌دنبال ظلمی که در داخل یمن بر آنها می‌رفت انقلابی را شکل دادند و با حرکت انصارالله در یمن انقلاب  آرام، آرام اوج گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به دنبال شکل‌گیری انقلاب، همه مردم یمن به انصارالله پیوستند و بنا به درخواست منصور عبدالله عبده رئیس جمهور استعفا داده و خلع ید شده یمن، سعودی‌ها شروع به تجاوز به زیرساخت‌های یمن کردند.

وی با بیان اینکه حمله عربستان به گونه‌ای است که خشم مردم یمن و مسلمانان و خشم ملت‌های جهان را برانگیخته است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با اقدام عربستان سعودی به صورت جدی مخالف است.

حیدرپور بیان کرد: امید داریم که جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل بیانیه یا قطع‌نامه‌ای صادر کند که عربستان سعودی به تجاوزات خود در یمن خاتمه دهد و از دخالت بی‌موقع و بی‌جا در امور داخلی این کشور خودداری کند.

نظر شما