شناسهٔ خبر: 90256 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حمید رسایی در تذکر شفاهی:

اظهارنظرهای دولت نشان میدهد علیرغم گذشت دو هفته از فرمایش رهبری و تقاضای ۲۱۳ نماینده مجلس نمیخواهند گزاره برگ منتشر کنند

رسایی43 نماینده مردم تهران با انتقاد از عدم انتشار فکت‌شیت ایرانی مذاکرات لوزان با وجود گذشت دو هفته از تذکر رهبر معظم انقلاب و نامه مجلس گفت: هفته آینده در این رابطه از وزیر امور خارجه سوال می‌کنیم.

به گزارش نماینده حمید رسایی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در پایان جلسه علنی امروز مجلس و در تذکر شفاهی، با بیان اینکه دو ساعت وقت ۲۵۰ نماینده مجلس و امضای ۲۱۳ نماینده چقدر ارزش دارد، به درخواست این تعداد نماینده برای انتشار فکت‌شیت مذاکرات لوزان اشاره کرد و گفت: دو هفته قبل در جلسه غیرعلنی مجلس آقای صالحی (رئیس سازمان انرژی اتمی) گفت که رهبر معظم انقلاب تیم مذاکره کننده را مکلف به ارائه فکت‌شیت بیانیه لوزان کرده اند.

وی افزود: بعد از این سخنان، آقای ظریف هم پذیرفت و گفت که داریم این فکت‌شیت را منتشر می کنیم؛ ما هم گفتیم که اگر این کار را بکنید خیلی از مشکلات حل می شود.

رسایی ادامه داد: دو روز بعد از این جلسه غیرعلنی رهبر معظم انقلاب در دیدار مداحان اهل بیت(ع) مطالبه خود را علنی کردند و فرمودند ما تیم محرمانه ای نداریم و به مسئولان گفته ام که مردم و نخبگان را از جزئیات و واقعیات مطلع کنند؛ این مصداق همدلی است.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: دو هفته از این سخنان گذشته است و نه تنها فکت‌شیت ایرانی منتشر نشده، بلکه اظهارنظرهای آقایان نشان می دهد که نمی خواهند فکت‌شیت را منتشر کنند؛ چرا!؟ آیا مجلس باید سکوت کند؟

وی اضافه کرد: آقای ظریف می گوید وقتی توافق بشود، آن را علنی می کنیم، هنوز توافقی نشده است؛ پس اگر توافقی نشده این همه ساز و دهل و تبریک برای چه بود!؟

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: آقای روحانی در سفر به گیلان گفت که مذاکره تمام نشده که جزئیات آن منتشر شود، مذاکره آداب خودش را دارد! آقای روحانی انشاءالله متوجه نبودید و این حرف را زدید؛ این حرف در برابر کیست!؟ سایت رسمی مقام معظم رهبری در این هفته سه بار سخنرانی ایشان را در این زمینه بازنشر و تیتر کرده است؛ این یعنی اینکه مطالبه کنیم.

رسایی تصریح کرد: چرا به مردم نمی گویند قرار است چه چیزی بدهیم و چه چیزی بگیریم؟ چرا نمی گویند وضعیت تحریم ها چه می شود؟ آقای لاوروف (وزیر امور خارجه روسیه) نیز اعلام کرد که فکت‌شیت آمریکایی ها واقعیت دارد! آقای ظریف خب بزنید در دهان اینها و فکت‌شیت را منتشر کنید.

نماینده مردم تهران در پایان با بیان اینکه میان صحبت های آقایان ظریف و روحانی تناقض وجود دارد و این تناقض فایده‌ای ندارد، گفت: در هفته آینده سوال از آقای ظریف را طرح کرده‌ایم و اگر قانع نشویم، سوال از آقای روحانی باید طرح شود.

منبع: خبرگزاری مهر

نظر شما