شناسهٔ خبر: 89811 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

بلیت بازدید از میراث ثبت شده در یونسکو امسال الکترونیکی می‌شود

یونسکو43 مدیر کل امور پایگاه‌های میراث جهانی از الکترونیکی شدن بلیت همه آثار ثبت شده در فهرست یونسکو خبر داد و گفت: در نوروز امسال عمارت عالی قاپو بلیت الکترونیکی فروخت.

به گزارش نماینده، فرهاد عزیزی به مهر گفت: کاخ نیاوران نیز از مدت‌ها پیش اقدام به فروش بلیت‌های الکترونیکی کرده بود. ما فروش بلیت الکترونیکی را در نقش جهان نیز تست کردیم. در بخشی از پایگاهها به صورت پایلوت این طرح اجرا شد. امسال بناست که حداقل در پایگاههای جهانی سیستم الکترونیکی فروش بلیت ها را اجرایی کنیم تا به لحاظ امنیتی بتوانیم کنترل بیشتری داشته باشیم، ضمن اینکه می‌توان آمار بازدید این محوطه ها و بناها را دقیق تر به دست آورد.

وی افزود: در ایامی مانند نوروز میزان بازدید از محوطه ها و آثار جهانی بسیار زیاد است. باید برنامه ریزی کرد تا حجم زیاد بازدیدکنندگان از این آثار کنترل شود. می‌توان برای این کار بازدیدکنندگان را در ساعات مختلفی به این مقاصد تاریخی هدایت کرد. به این ترتیب الکترونیکی شدن بلیت این بناها، امکان زمانبندی را برای حضور بازدیدکنندگان به وجود می آورد.

عزیزی با اعلام اینکه با الکترونیکی شدن بلیت موزه ها می‌توان حتی از داخل خانه بلیت تهیه کرد، بیان کرد: حتی می‌توان در برخی از آثار جهانی فضاها را جداسازی کنیم. به عنوان مثال یک بازدیدکننده با خرید یک بلیت ۱۳ هکتار از آثار جهانی را بازدید می کنند ولی زمانی که بتوانیم مراجعه کننده ها را مدیریت کنیم می توان این فضاها را جدا کرده و برای هر یک بلیت جداگانه‌ای فروخت.

ارسال به

    نظر شما